חיסון הפוליו – משרד הבריאות – תעזבו את הילדים שלי בשקט

2

altAkF9fpLwk2z05MSBVdthLGbttatYOCa4aiJl_Blw53Y0_jpgכל הנושא הזה של חיסוני הפוליו כבר נטחן עד דק בחודשיים האחרונים. זה כבר הגיע למצב בלתי נסבל שבו אי אפשר לראות טלויזיה, לגלוש באינטרנט או בפייסבוק ואפילו לשמוע רדיו בלי שיפחידו אותנו ויפעילו עלינו, האמהות, לחץ לרוץ ולחסן את הקטנטנים שלנו בחיסון הפוליו החי מוחלש.

כבר מתחילת הדרך משהו הרגיש לי בבטן, כאמא, כלא בריא. גם כל הדרך שבה משרד הבריאות פעל, באופן דמגוגי ומלחיץ לא ממש גורם לתחושת הבטחון של האמהות ולא נותן להן הרגשה שמדובר בעניין שאפשר לסמוך עליו ולהיות רגועים שאנחנו עושות את הטוב ביותר לילדים שלנו.

הבעיה העיקרית היתה כל הסתירות של משרד הבריאות עם תחילת מבצע החיסון – כן נחוץ, לא נחוץ, כן חדש, לא חדש, כן נבדק, לא נבדק, למה נותנים, למה חייבים, ונגיף אחד “פראי” שמשתולל ומאיים להרוג את מדינת ישראל. השתמשו בהמון פסיכולוגיה בגרוש שאולי עבדה אי שם בשנות ה-90 , אבל האמהות של היום קצת יותר חכמות.

האמהות של היום בודקות כל דבר ברשת. החל מפריחה קלה ועד מידע על ניתוחים כירורגיים, ובטח ובטח שנבדוק ונחפור ברשת, כשמדובר על הבריאות של הילדים שלנו.

אני לא יודעת אם זה נכון ושוב, אני מדגישה, זו רק דעתי האישית, אבל התחושה היא שמשרד הבריאות עושה קומבינה על הגב של הילדים שלנו.

במהלך החודש האחרון התייעצתי עם מספר רופאים ואחיות אוף דה רקורד ושאלתי עד כמה החיסון הזה באמת נחוץ.

הם אמרו לי שהם לא מחסנים ולא ממליצים לקרובים שלהם לחסן ושאף אחד לא באמת מבין למה זה נחוץ. יש לי לא מעט חברות עם רופאים במשפחה וגם הן לא חיסנו.

כמובן שאנשי הרפואה הללו (חלקם בכירים מאוד) לא יצאו באופן גלוי נגד החיסונים מחשש לאבד את מקום עבודתם, אך לא צריך לחפש הרבה כדי למצוא אותם.

בכדי להגדיל את הלחץ על האמהות, משרד הבריאות “שתל” כל מיני אמהות “מודאגות” בפורומים ובקבוצות הפייסבוק שידקלמו את התשובות של משרד הבריאות ויתקיפו את מי שמעיזה לטעון שהחיסון לא נחוץ.

באמת שאני לא מבינה את משרד הבריאות שנכשל בהסברה שלו.

אתם רואים שהציבור לא מאמין, אתם רואים שהציבור לא רץ להתחסן, אז למה לא לצאת בקמפיין הסברה עם מומחים? למה לצאת בקמפיין הפחדה?

למה כששאלתי עשרות פעמים על גבי העמוד של משרד הבריאות אם החיסון חדש או ישן בהתאם לראיון עם גרוטו אף אחד לא טרח לענות ולהגיב תשובה קונקרטית? למה בהתחלה אף אחד ממשרד הבריאות לא דיבר על הסכנה של החיסון החי מוחלש לאוכלוסיה עם מערכת חיסונית מוחלשת ועד שלא הצפתי את הנושא ברשת אף אחד לא דיבר עליו?

היום בדיעבד לי זה מרגיש כאילו סתם יצרו פאניקה על לא כלום.

בועה שהתפוצצה למשרד הבריאות בפרצוף. בגלל זה הגבירו הילוך ומבזבזים עוד כספים על קמפיין שיווקי.

אתמול בערב קיבלתי מייל מהמורה של הבן שלי מטעם המועצה המקומית שקוראת לכל הורי הישוב לרוץ ולחסן את הילדים שלנו. רבות מחברותי קיבלו אתמול SMS והפרסומת עם הרופא ברדיו נשמעת באמת מלחיצה. מזל שאני יודעת את העובדות שמאז  ה-25.8 לא התגלה נגיף פוליו פראי בארץ.

אז למה משרד הבריאות מציק לאמהות, רודף אחריהן בכל דרך אפשרית ומגביר את המאמצים שלו במהלך נואש? עד כמה הם חושבים שהאמהות מטומטמות? לא חבל על כל הכסף שמבזבזים על הקמפיין הזה? שיתנו תרופות לזקנים ולמי שצריך בכסף הזה במקום לבזבז אותו על סוללת אנשי מדיה שלא ממש מצליחים בעבודה שלהם.

החיסון הזה לא באמת נחוץ לדעתי. אחרי שקראתי המון מידע באתר של WWW.POLIO.CO.IL ושוחחתי עם עשרות גורמים, אני רגועה ולא מתכוונת לחסן.

עוד מידע אפשר למצוא בקבוצה “אמהות אומרות לא לחיסון הפוליו”. שוחחתי עם שירי גורמן, שוחחתי עם עוד גורמים. אני באמת רגועה מכך שאני לא מחסנת את הילדים שלי וממליצה לאמהות אחרות לבדוק היטב לפני שהן רצות לחסן את הקטנטנים.

 

כשמשרד הבריאות יוצא במבצע חיסון ארצי גורף מבלי להתייחס או לפחות להזהיר אוכלוסיה גדולה עם מערכת חיסונית מוחלשת, משהו פה לא מריח טוב בכלל וכדאי שמשרד הבריאות יעשה קצת בדק בית, יחליף את הייעוץ האסטרטגי שלו, כי בינתיים הם עושים את ההיפך.

ובבקשה, תעזבו את הילדים שלי בשקט ותשמרו את הרעל שלכם לעצמכם!

לא חיסנתי, לא מתכוונת לחסן, ומקווה שלא יקרה כלום לילדים שכן חוסנו בגלל המהלך הזה.

בתקווה שגם כאב הראש הזה יעבור מהר ושיפסיקו לנסות לדחוף לילדים שלי שתי טיפות של רעל בכל דרך אפשרית..