לילה ראשון אחרי לידה – השארות של הבעל לצד היולדת בבית החולים לאחר לידה

2

לידה של תינוק היא דבר קסום, ארוך, לפעמים כואב, מייגע, אבל היא אחד האירועים החשובים והמרגשים בחייה של כל אישה.

לצד ההתרגשות מהאירוע, אנחנו הורמונליות, כואבות, יש התכווצויות מאוד חזקות של הרחם שמנסה לחזור לעצמה ולהתנקות משאריות השליה והריפוד הדמי שעטף אותה.


לילה ראשון אחרי לידה

אם ילדת בקיסרי או בלידה שהסתיימה בתפרים, את כנראה מרגישה כאבים קשים וחזקים ותצטרכי יותר עזרה בימים הראשונים לאחר הלידה.

הרבה נשים מצפות שבן הזוג ישאר איתן בלילות לאחר הלידה במהלך האשפוז בבית היולדות, אך כמעט תמיד זה לא ממש מתאפשר בשל נהלי בית החולים.

בחלק מבתי היולדות, לאחר קיסרי או לידה קשה, יאפשרו לבן הזוג להשאר ללילה בכיסא בחדר, במידה ויש חדר קטן וליולדת השניה אין התנגדות.

יחד עם חשוב לזכור שנכון שאת רוצה את בן הזוג שלך איתך לאחר הלידה וסביר להניח שהוא מנומס, שקט ומתחשב, אבל הנוהל הזה נוצר על מנת להקל על נשים שבני הזוג של השותפות שלהן לחדר, לא כל כך מתחשבים.

רגע אחרי לידה את נפוחה, הורמונלית, כואבת, מסתובבת בחלוק, מדממת, דולפת מחלב בציצים, והדבר האחרון שמתחשק לך, הוא להסתובב ככה באמצע הלילה ליד גבר זר לחלוטין, שבחלק מהמקרים הוא קולני או חסר התחשבות.


לילה ראשון אחרי ניתוח קיסרי במחלקת יולדות

בדרך כלל בתי היולדות מאשפזים את היולדות לאחר ניתוח קיסרי או אחרי לידות מורכבות בחדר גדול שסמוך לעמדת האחיות, מאחר ויש לבדוק אותן לעיתים קרובות יותר ולהיות זמינות אליהן כי בדרך כלל קשה לישון, לקום או לתפקד בלילה הראשון שלאחר הלידה.

לרוב מדובר על חדרים שבהן מאושפזות 4-8 נשים באופן זמני ללילה הראשון ולפעמים גם לשני, תלוי במידת הסיכון של היולדת וברמת הקושי שלה.

כך שתארו לכן שתהיו מאושפזות בחדר שכזה עם עוד 4-8 נשים שרובן לא ישנות, ותוסיפו לזה את בני הזוג שלהן שידברו איתן גם בלילה כשסוף סוף תוכלו לנסות לנוח קצת ולהתאושש מהיום האינטנסיבי שעבר עליכן ומהכאבים ולתת לגוף להתאושש, אבל זה לא אפשרי כי מפריעים לך לישון.

לכן, נסו להבין את הנהלים הללו ושהם לטובתכן האישית כדי שתוכלו להתאושש יותר בקלות.


חדרים של ביות מלא

מרבית בתי היולדות מאפשרים ליולדות שבוחרות בביות מלא, חדר גדול ומרווח יותר שמכיל רק שתי מיטות לשתי יולדות. בחדרים הללו גם התינוקות ישנים (ובחלק מבתי היולדות מאפשרים ביות חלקי כך שבלילה התינוקות ישנו בתינוקיה) ולרוב יש גם עוד כורסא לכל יולדת שיכולה לאפשר לבני הזוג להשאר ולחלוק איתן את החדר בלילה בהנחה שאין בעיה לאחיות ושתתנהגו בצורה שקטה, מכבדת ומנומסת.

מניסיון אחרי שני קיסריים , בהחלט עזר לי כשבן זוגי נשאר איתי בלילה הראשון שאחרי הניתוח , במיוחד בניתוח הקיסרי השני אחרי לידת תאומים, כשהיה לי ממש קשה לקום ולהאכיל אותן אז אבא שלהן דאג להן והאכיל אותן בלילה.

לינה במלונית אחרי לידה

במקרה של לידה רגילה אפשר לעבור למלונית אחרי 24 שעות, שזה פתרון נהדר שמאפשר לכן חדר מפנק ומאובזר עם כל מה שצריך לביות מלא וטיפול בתינוק יחד עם אוירה שקטה ורגועה ואוכל בריא עם תפריט מזין.

זו גם דרך נהדרת לבונדינג אחרי הלידה במידה ויש ילדים נוספים בבית שיוכלו להכיר את התוספת החדשה למשפחה בסביבה נייטרלית ורגועה ולא בסביבה הביתית שלהם.

בהתחשב בעובדה שיש בעיית פרטיות במחלקות היולדות, במידה ויש לכם תקציב או השתתפות מטעם קופת החולים, כדאי לנצל אותה ולהנות מהתאוששות קלה ונוחה של יומיים שלושה לפני שנכנסים לטירוף של שגרה אינטנסיבית עם התינוק בבית.

 


Response (2)
  1. רום קימון ספטמבר 27, 2008

    לדעתי זו חוצפה, בדיוק מהסיבות שאת מנית, ואחרי הלידה אני לא מוכנה ולא רוצה שיהיה גבר זר על ידי בעודי מדממת וחשופה אחרי לידה.

  2. יעל ארנסט אוקטובר 17, 2008

    היי,

    אני הייתי אחרי לידה קיסרית ומאוד רציתי שבעלי ישאר. הייתי בחדר עם עוד אחת שבעלה נשאר.
    מאוד מהר הבנו שזה ממש לא לעניין- אני על מיטה, בעלי על כיסא- איך לומר- לא מאוד נוח….
    אז הוא הלך הביתה לישון כמו שצריך, ואני נשארתי לישון גם.
    לא ממש הפריעה לי נוכחותו של הגבר הזר. אני מאמינה שזה מאוד תלוי מי הם האנשים שנמצאים איתנו בחדר- האם הם מתחשבים וכו’.

    אחרי הזוג הזה הגיעה אישה, שממש הייתי שמחה להעיף מכל המדרגות- עשתה המון רעש, כל הזמן טלפונים, כל הזמן אנשים, ילדים שכל הזמן הציקו עם הוילון…. באיזה שהוא שלב צעקתי “אפשר כבר שקט?!”, וזה כבר היה באיזה 21:00 כשכל הזמן היו אנשים אצלה מהרגע שנכנסה למחלקה!!!
    מאז 21:00 היה שקט ודממה. 🙂

    אני חושבת שכדאי שהאבא ילך לישון כדי שגם הוא ינוח (אומנם לא עבר לידה, אבל גם הוא עובר משהו רגשי גדול מאוד), וגם כדי שיוכל לעזור למחרת מבלי להתמוטט.

    יעל

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *