הצילו- פצעים בפה – מחלת הפה והטלפיים ילדים

2

פצעים בפה לתינוק מה עושים? האם זו מחלת הפה והטלפיים?

יובלי חולה בשלושת הימים האחרונים..
עד היום הוא היה עם חום כמעט רצוף של 38.5-39 מעלות, בלי נזלת או משהו, והרופא איתר אתמול פריחה קלה בבטן שהיום התפשטה לכל הגוף.
הוא איתר גם פצעים בפה ואמר שיש לו חשש למחלת הפה והטלפיים.
אתמול יובל עוד אכל ושתה כרגיל, אבל בערב חלה החמרה משמעותית.
הוא ממש לא היה מוכן לשתות, ולא לאכול וממש כאב לו כשהבקבוק נכנס לו לפה.
המסכנציק אכל ב4 לפנות בוקר בכח אחרי שהיה ממש מורעב, תפס חזק את הבקבוק בשתי ידיים וראיתי שהוא סובל..
היום בעלי נשאר איתו בבית, לקח אותו לרופא בבוקר, הוא אמר שיש חשש למחלת הפה והטלפיים, ושאין מה לעשות ושזה יעבור תוך יום יומיים.
מייד פניתי לעזרת ד”ר גוגל,
עשיתי חיפוש על טיפול בפצעים בפה, ומחלת הפה והטלפיים, והדבר העיקרי שמצאתי היה חלב עיזים , שלטענת המסורת יש לו סגולות ריפוי במיוחד לפצעים בפה, במיוחד כשהוא לא מפוסטר וכשהחלב יוצא מהעטין ישירות לפה התינוק בלי שום גורם מתווך.
החייסרון של השיטה הוא שהחלב לא מפוסטר ויכול לגרום לצרות אחרות, אבל כשתינוק סובל יומיים שלושה מפצעים כואבים בפה אין הרבה ברירות ולא חושבים יותר מדי.

מצאתי בנוסף לזה, גם מחקר נוסף שנערך באחד מבתי החולים המובילים (לא זוכרת איזה, אחפש מחר קישור) שטוען שגם לחלב מפוסטר יש את אותן השפעות הריפוי המפורסמות, ושהאפקטיביות שלו לא נופלת מזו של חלב אשר לא פוסטר ולא עבר שום ידיים או כלים בדרך לפה התינוק.
אז קניתי לו חלב עיזים מפוסטר של צוריאל, ויחד עם זה גם גבינת עיזים כמו גבינה לבנה, הילד חולה על גבינות ומוצרי חלב לא מתוקים, ונתתי לו אחה”צ כשחזרתי מהעבודה.
הוא בהתחלה קצת התנגד לשתות כששמנו לו בבקבוק של הדייסה (אנחנו נותנים לו דייסה בבקבוק לבן של אוונט ומים בבקבוק כחול של בי פרי, והוא יודע להבדיל ביניהם כשהוא רוצה לשתות או לאכול ומוכן לקחת רק את מה שהוא רוצה באותו הרגע).
אז ניסיתי לשים לו בבקבוק של המים, והוא שתה..
זה היה משעשע,
בהתחלה הוא התחיל לשתות בתאוותנות, ואז עצר לרגע, עשה פרצוף כזה של “מה קרה למים????” ואז המשיך לשתות, בלי יותר מדי חשק, אבל כל היום מילאנו לו את הבקבוק, הוא כבר שתה איזה 300 CC, ועושה רושם שיש הקלה.
הוא גם היה מורעב אחרי שלא אכל כמעט כלום כל היום, בגלל פצעים בפה.
אז נתתי לו קצת גבינת עיזים וזה ממש מצא חן בעיניו.
אכל בערך 3 כפות גדושות, ואחרי כן קיבל יופי של מצב רוח.
בערב נתתי לו ניסטטין, שזו תרופה שהוא קיבל בזמנו כשהוא היה עם פטריה בפה, שזה אמור לעזור לרפא את הפצעים ולהקל על הכאב, וזה די עזר. אחרי זה הוא גם אכל 160 CC של דייסה ואחכ שתה עוד איזה 40 CC של חלב עיזים.
ואז קיבל מרץ, כאילו חזר לעצמו אחרי שהיה מעוך ונודניק ב3 הימים האחרונים.
בלילה הוא כבר ישן והיה שיפור משמעותי בבוקר למחרת.

בקיצור, חלב עיזים מפוסטר עושה את אותה העבודה של חלב מהעז רק שהוא יותר בריא ופחות מסוכן.