הפסקת אש? כן ? לא? למה לא?

2

גם אני כמו רבים מתושבי ישראל מוצאת את עצמי ב-12 השעות האחרונות בבלבול קשה. בזמן שהפסקת אש מרחפת מעל ראשנו בצורה וירטואלית, בפועל, מרחפים טילים מעל הבתים שלנו. אני יושבת בסלון ומהבוקר שומעת את הדי הבומים הבלתי פוסקים מרחוק, ויודעת שאין הפסקת אש, לפחות לא מהצד השני.

כל פעם שצהל יוצא במהלך של סולידריות ואנושיות, מתחשב ובא לקראת תושבי עזה, החמאס מתעקש להוכיח שהוא יאמר את המילה האחרונה ושידו תשאר על העליונה.

אז הבוקר קמנו ונתבשרנו שיש הפסקת אש.

הפסקת אש בהגדרה אמורה לייצר מצב שבו שני הצדדים נוצרים את האש, לא יורים אחד על השני , לא מחזירים ויושבים לשולחן המשא ומתן כדי להגיע להסכם.

מה שקרה בפועל, הוא ההיפך, לפחות מהצד הפלסטיני – הם התחילו להשתולל ולירות כאילו אין מחר בתוקפנות ובצורה אינטנסיבית. אני בעצמי נכנסתי 3 פעמים בשעה לממ”ד, כשכל פעם אני מנסה לחזור לעצמי ולייצר עבודה אבל כשאת שומעת שכל הארץ מותקפת והווטסאפ חוגג מהחברים שבלחץ ומעדכנים, אז את מבינה שאין הפסקת אש או רצון לכך מצד הפלסטינים.

אני מאוד מקווה שלא יהיה צורך בכניסה לרצועה, ושלא נספוג קורבנות בנפש ובגוף עם כניסה לעזה.

צהל מפגין סולידריות גבוהה מדי. אני לא מאמינה שאף מדינה מערבית תסכים שירו טילים על האזרחים שלה, ישביתו את המדינה לשבוע, את העסקים ויפקירו את בטחון התושבים לטובת מה שיגידו עליהם מדינות אחרות בעולם, אבל זה לא עובד ככה ואי אפשר להפקיר אותנו.

לשמחתי הרבה צהל החליט לחדש את המתקפה ההגנתית על עזה, ולהשמיד את עמדות היירוט אחרי שהצד הפלסטיני פרק כל עול בשעות של הפסקת האש.

פתאום מתחילים לקבל גם איתותים מגורמים משפיעים כגון ג’ון קרי שמגנה את הירי ומצדד בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה.

שלא תטעו. זה לא פוסט פוליטי.

אני אדם שמאוד נגד מלחמות, אבל לא יתכן שיישובים שלמים בדרום יחיו בשגרה תחת מתקפת רקטות וטילים ושכולנו נמשיך את החיים שלנו כרגיל. חייבים לעשות לזה סוף עם טיפול שורש עמוק וכואב כדי לפתור את הבעיה אחת ולתמיד. לכן הפסקת אש לא תהיה כל כך יעילה כרגע מאחר וזה רק יתן לצד השני זמן להתחמש מחדש ולהמשיך להטיל אימה וטרור ובעוד חודש – חודשיים אחרי שנתחיל לנסות להתאושש מהמלחמה הזו, כולנו ניפול שוב בחזרה.

זה לא פשוט כעצמאית עם 3 ילדים ביולי אוגוסט גם לעבוד תחת כל המתח הזה וגם לנסות לייצר עבודה עם לקוחות חדשים כי כולם כרגע עושים מה שבאמת הכרחי כדי להמשיך לשמור על שגרה ועסקים רבים קורסים בתקופה הזו מאחר והפוקוס כרגע נמצא על המלחמה והמצב ואנשים לא ממש יוצאים מהבית או במוד של קניות, בילויים ויציאות (אם כי במדינת תל אביב זה פחות תופס), אבל חייבים להחזיר את השקט לגזרה ולייצר בטחון לתושבים.

 

כולי תקוה שהמהלך הזה יסתיים מהר ועם כמה שפחות נזק.

אז הפסקת אש, במסגרת מבצע צוק איתן, לא היום.