איך לבחור הסעות לפעוטות ולילדים בגיל הרך

2


אנשים רבים רודפים אחר החלום של “איכות חיים”. אף על פי שרוב האנשים מוצאים את פרנסתם בערים הגדולות, לא מעט מהם מעוניינים להתרחק מהמולת העיר ולהקים בית ביישוב מרוחק וקטן. לצד נופים ירוקים ורחבי ידיים, מחכים לכם שקט ושלווה. אך השאלה הנשאלת היא מה עם ילדיהם? כיצד הם והוריהם יתמודדו עם המרחק ממוסדות החינוך השונים? על כך, במאמר שלפניכם.

כיום, הגיל להוצאת רישיון על רכב פרטי הוא גיל 17. עד גיל זה הילדים עלולים להיות תלויים בכם לחלוטין כדי שתסיעו אותם ממקום למקום. לכן, נדמה כי איכות החיים עליה חלמתם הולכת ומתרחקת מכם. אין זה סוד שכאשר מתגוררים ביישוב מרוחק, אחד החסרונות הבולטים בו הוא שלפעמים צריך לנסוע מרחק מה עד לגן, לבית הספר הסמוך וגם לכל מיני מתנ”סים ומועדונים אחרים אשר מציעים פעילויות פנאי לילדים. בשל סיבה זו, צריך לבזבז זמן רב על הסעת הילדים לכל מקום או לקבוע עם הורים אחרים תורנויות עבור כל יום ויום. אבל, החדשות הטובות הן שזה ממש לא חייב להיות כך, וזאת בזכות שירות הסעות מיוחד המיועד לילדים המתגוררים ביישובים קטנים ומרוחקים.

הסעות לפעוטונים, לגנים ולבית הספר
רשויות המקומית ומועצות האזורית, שבשטחן אין מוסדות חינוך, מפרסמות מכרז לבחירת חברת הסעות. בסיומו, נבחרת החברה שתסיע את הילדים למוסדות השונים, אשר ממוקמים מחוץ ליישוב. האוטובוסים מגיעים כל יום בשעה קבועה לאסוף את ילדי היישוב לבתי הספר ומחזירים אותם כל יום בשעה קבועה. לרוב, מדובר בפתרון פשוט ונוח עבור הילדים, אך במיוחד עבור ההורים שיכולים להגיע לעבודתם בזמן, מבלי להיתקע בפקקים של שעות העומס, הנוצרים ליד בתי הספר המקומיים.

הסעות לחוגים
הורים רבים מתארגנים ושוכרים את שירותיה של חברת הסעות על מנת שתסיע הלוך-חזור את ילדי היישוב אל מרכזי החוגים השונים. מדובר בפתרון יעיל עבור הילדים וגם עבור ההורים, כיוון שבזמן שההורים חוסכים זמן על הנסיעה, נשאר להם די זמן לניהול משק הבית: כביסות, גיהוץ, ניקיונות, בישולים, שטיפת כלים ואפילו נשאר להם קצת זמן איכות לעצמם, דבר שהוא לא פחות חשוב.

הסעות לקייטנות
למרות שישנם גנים רבים שמקצרים את תקופת החופש הגדול, עדיין יש תקופה יחסית ארוכה שהילדים הרכים זקוקים לבייביסיטר בזמן שההורים נמצאים בעבודה. לכן, הורים רבים רושמים אותם לקייטנות, שגם הן לעתים מרוחקות ממקום המגורים. הקייטנות פעמים רבות מאפשרות להורים לבחור אם להביא את ילדיהם בכוחות עצמם אל מתחם הקייטנה או להיעזר בשירותי ההסעות המיועדים לילדים.

כיצד לבחור חברת הסעות לילדים?
ללא ספק, נראה ששירותי הסעות פותרים בעיות רבות להורים לילדים המתגוררים בישובים המרוחקים. עם זאת, חשוב לציין שלא כל חברת הסעות יכולה להסיע ילדים. לכן, חשוב שתבדקו את הסעיפים הבאים על מנת לוודא שילדיכם נמצאים בידיים בטוחים. יש לוודא:

  • יש לחברת ההסעות את כל הרישיונות הדרושים כדי לעסוק בתחום זה. החוק מחייב חברות הסעות שמעוניינות להסיע ילדים (עד גיל 18) להחזיק ברישיון ייעודי להסעת ילדים/תלמידים. כלומר, הרישיונות הרגילים שיש לחברות הסעות לא מספיקים.
  • יש מספיק כיסאות בטיחות לכל הפעוטות והילדים.
  • שהרכבים עוברים בדיקה תקופתית על ידי קצין בטיחות.
  • שהנהגים מנוסים, זהירים וסבלניים.
  • שרכבי ההסעה חדישים. החוק אוסר להסיע ילדים באוטובוסים בני יותר מ- 10 שנים. כלומר, בשנת 2012 אסור להסיע ילדים ברכבים שהשנתון שלהם מאוחר יותר מ- 2002. חוק זה נועד להבטיח את תקינותם המכנית של הרכבים.
  • יש לוודא שיש אדם מבוגר שמלווה את ההסעה, כדי שיוכל להעניק לילדים מענה אם מתעורר צורך כלשהו במהלך הנסיעה וכדי שידאג לכך שאף ילד לא יישאר ברכב לאחר פיזור הילדים.