הנחיות פיקוד העורף גני ילדים

2

המלחמה הזו תפסה אותי לא מוכנה. אני מניחה שאת אף אחד היא לא תפסה בזמן הנכון והמתאים. איכשהו נורא קשה לעבוד, לייצר כל הזמן מוטיבציה, ותוסיפו לזה את העובדה שיש לכם עבודה והילדים הקטנים שלנו הולכים למסגרות , במרבית המקרים.

עד היום ההנחיה של פיקוד העורף לגבי גני ילדים ומסגרות לימודיות וקייטנות במסגרת מבצע צוק איתן, היתה שעד 40 ק”מ מהרצועה, לא יתקיימו הלימודים כסדרם. לא קשה להבין למה, לאור העובדה שביישובים הללו יש כ-30-50 שניות בערך להכנס לממ”ד וכשיש כיתות עם 30 ילדים ואיש צוות אחד או שניים, זו משימה לא פשוטה עד בלתי אפשרית שעשויה לסכן חיים.

אז ההחלטה הזו היתה מובנת.

גם אני ביום הראשון למתקפת הטילים בחרתי להשאיר את התאומות בבית. נכון שהנחיות פיקוד העורף היו לקיים את הלימודים כסדרם מאחר ואנחנו גרים מעבר ל-40 ק”מ מהרצועה, אך יחד עם זאת, המחשבה על כך שהבנות שלי יהיו בגן וחלילה יפול טיל בסביבה שלהן, מאוד הדאיגה אותי והכניסה אותי לחרדות קשות. אני בד”כ אדם מאוד אופטימי אבל כשזה מגיע לילדים שלי, אני מגיבה כמו לביאה או פנתרה שיוצאת להגן על הגורים שלה.

די מהר הבנו שכיפת ברזל נותנת מענה מצוין ומגינה עלינו ומיירטת כל מה שלא צריך להגיע לייעד שלו, ותחושת הבטחון החלה לחזור.

גם העובדה של להיות בבית עם הילדות ליום שלם וארוך, היתה לא פשוטה ושתיהן התחילו להתחרפן. כל החברות שלי וגם כאלה שהן מנחות הורים אמרו שכדאי לשמור על שגרה לילדים.

בבוקר למחרת קמתי בהתלבטות. ואז, 8 בבוקר, שוב הירי על אזור המרכז. באיזשהו מקום הבנתי שזו סתם הפגנת שרירים ושאין שום סיבה שעוד יום עבודה שלי ילך לטמיון. התייעצות קלה בפייסבוק, מרבית החברות שולחות, שולחת אותן גם. היתה אזעקה אחת. קיבלנו תמונה מהסייעות בווצאפ. הילדים שמחים ומוגנים בממד. הכל בסדר.

 

שנת הצהריים. השעה 1. אזעקה. מקבלת עדכון שסייעת אחת עם הילדים בממ”ד, וסייעת שניה עם הילדים בגן מעליהם. אבל רגע, מה עם הבטחון של הסייעות? מה עם הבטחון של הילדים שלי?

קצת חרדות, אבל היה יירוט מוצלח והן חזרו הביתה בשלום.

עצם ההבנה שה”שגרה” הזו יכולה להמשיך ולהמשיך , מחייבת אותי כאמא ובעלת עסק להמשיך בשגרה. כל עוד הכל בסדר עם הילדים. זה היה ביום שישי. שלחתי. אספנו ב12. רגועים ושמחים.

סוף שבוע בבית. אזעקות לסירוגין. יש ממד, כבר רגועים ולא מתרגשים.

כולנו הבנו את העניין. גם בבועה התלאביבית כבר פחות מתרגשים. אתמול בערב למרות ההצהרות של חמאס שיתקיפו, אנשים המשיכו לשבת בבתי קפה כרגיל ובבארים.

 הנחיות פיקוד העורף גני ילדים

היום פיקוד העורף הודיע על שינוי בהנחיות פיקוד העורף לגבי גני ילדים.

הם הודיעו שהלימודים מחר יתקיימו כסדרם בכל רחבי הארץ, גם ביישובי הדרום של פחות מ-40 ק”מ מהרצועה. ואני תוהה אם אנשי פיקוד העורף חשבו על זה עד הסוף?

במיוחד כשמדובר בילדים קטנים ופעוטות שמן הסתם לוקח יותר זמן להכניס אותם למרחב מוגן ואני באופן אישי לא הייתי מוכנה לקחת אחריות על 20-30 ילדים שהם לא שלי תחת מצב של מלחמה ומתקפה בלתי פוסקת כמו שקורה ביישובי הדרום – אשדוד, גן יבנה, שדרות, אופקים ויישובי חבל עוטף עזה.

ואני תוהה איך האנשים מפיקוד העורף שקיבלו את ההחלטה הזו היו מגיבים אם היה מדובר בילדים שלהם ואם הם היו שולחים את הילדים שלהם לגן , כשיש להם 30-50 שניות להכנס למרחב מוגן.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

10322843_10152417060407094_1130009139820178483_n
הנחיות פיקוד העורף לגני ילדים

נכון שכיפת ברזל עד כה עובדת מצוין, אבל אסור לנו להכנס לשאננות יתר וגם אם זה לא נוח וזה אומר שיהיו עוד כמה ימים פחות נוחים, הבטחון של הילדים שלנו מעל לכל.

אני מקווה שפיקוד העורף יבחר לשנות את ההנחיות או לנסות לתת פתרונות איפה שצריך.

ברגעים אלו, עת כתיבת הפוסט, הכריזו על אזעקת צבע אדום באזור אשקלון ויישובי הדרום. אני שומעת עד לפה את ההדים של הבומים והיירוטים.

מרחק של כ-60-70 ק”מ, אך עדיין מרגישים את גלי ההדף הרחוקים.

ואני לא מרחמת על התושבים שנאלצים לסבול את זה בתדירות כל כך גבוהה.

היום בבוקר התעוררנו ב6 לקול צפירה חזקה של אזעקה, זה היה מלחיץ. אין לי מושג איך החבר’ה האלה בדרום סופגים וסובלים ככה שנים ואיך הממשלה נותנת למצב הזה להמשך ועם כל הקושי והצער אני שמחה שזה קורה כדי שכולנו נכנס קצת לפרופורציה. שנעזור קצת, שנתלכד. שיקרה פה כבר שינוי וישמידו כמה שיותר תשתיות של החמאס ויציבו גבול ברור של עד כאן. מפה זה כבר לא אפשרי להמשיך לתקוף אותנו.

לא יתכן שיתקיפו את כל הארץ, אני לא חושבת שארצות הברית, בריטניה, או צרפת היו מסכימות שיזרקו אפילו טיל אחד על התושבים שלהן. ואיכשהו נראה להם שזה בסדר שיורים עלינו.

בכל מקרה, אני ממליצה לכם לבדוק את הנחיות פיקוד העורף באזור מגוריכם.

להמתין בבוקר ל-8 וחצי, אחרי שיש את היריות והמטווחים של הבוקר, ואז לצאת בזהירות עם הילדים מהבית.

לא יתכן שבשבוע יזרקו עלינו כ-1000 טילים ואנחנו נשתוק. או נתנהג כרגיל.

צריך פה שינוי.

בברכת שבוע שקט ושפוי..[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]