הומאופתיה קלאסית לתינוקות / עינת וול

2

 

 

 


כולנו כאמהות מכירות את הביקורים החוזרים אצל הרופא , שוב אנטיביוטיקה, שוב אקמולי. נמאס !!!

בואו לשמוע כיצד ניתן לעזור לילדינו לחזק את המערכת החיסונית לעבור את עונות המעבר,החורף ואת מחלות הילדים בקלות.

אז מה זה בעצם הומאופתיה קלאסית?

הטיפול ההומאופתי קיים כבר מאות שנים. בשנים האחרונות אנו רואים התעוררות מחודשת ופניה מרובה אל תחום זה.

ההומיאופתיה התגלתה לפני 250 שנה ע”י  ד”ר סמואל הנמן איש אשכולות ורב ידע. במהלך שנותיו כרופא עסק גם במחקר. כאשר אחד מילדיו חלה הנמן לא הצליח לרפאו והוא מאוד תוסכל. הוא חשב, אם יש אמת בטיפול, היא חייבת לעבוד תמיד. מחשבה זו הפנתה אותו חזרה אל ספרי המחקר, ועד מהרה הוא נתקל בעובדה מעניינת.

באותה תקופה מלריה היתה מחלה קשה ורופאה ע”י צמח הכינין. הוא גילה כי אדם בריא אשר אכל כינין “הורעל” ופיתח סימפטומים הדומים למלריה. האם יש קשר בין המחלה לתרופתה???  הוא החל לעשות ניסויים, הוא “הרעיל” את עצמו בחומרים ורשם את הסימפטומים שהופיעו.

כאשר אדם חולה הגיע למרפאתו הוא התאים לו את התרופה ע”פ הסימפטומים שהיא יצרה אצל הבריא, הוא הבריא! אך לפליאתו הרבה הוא לא רק הבריא מהמחלה שבגללה הוא הגיע, הוא הבריא גם מדברים נוספים שהפריעו לו שלא היו קשורים אל המחלה, למשל בעיית שינה או עצבנות. דומה בדומה מרפא.

מכאן הוא החל לטפל בהומאופתיה וכל פעם הוא דילל יותר ויותר את החומר על מנת לנסות להקטין את תופעות הלוואי ושוב להפתעתו ככול שהחומר היה מדולל יותר הוא ריפא עמוק יותר, לא רק בעיות פיזיות אלא גם בעיות רגשיות ומנטליות.

בטיפול ההומאופתי אנו מתייחסים אל האדם כשלם.

תינוק שמגיע לטיפול בעקבות התקפי אסטמה חוזרים,

אימו תעבור תשאול לא רק לגבי האסטמה אלא גם לגבי אופיו, ההרגלים שלו, ההריון והלידה וכו’, זאת על מנת שנוכל להכיר אותו ולהתאים לו את הרמדי (תרופה הומאופתית) הטובה ביותר עבורו (ולכן חמישה תינוקות עם אסטמה יכולים לקבל חמישה רמדיס שונות. )

מדוע אנחנו מוצאים את עצמנו חוזרים שוב ושוב אל הרופא?

כאשר ילד חולה, הגוף מאותת לנו שמשהו פנימי יצא מאיזון. הבעיה היא לא דלקות האוזניים. אם לא נטפל מהשורש ונחזיר את האיזון הפנימי, הגוף ימשיך “לאותת”, הדלקות ילכו ויחמירו ולאחר תקופה שהוא מקבל תרופות שמדכאות את הדלקות, הגוף יאותת חזק יותר ובמקומות חשובים יותר.

זה דומה למכונית שנוסעת ומוציאה עשן מהמנוע- אם נכסה את העשן בשמיכה ונמשיך לנסוע (הרי אין כבר עשן)- בסופו של דבר הבעיה שהיתה יחסית פשוטה בהתחלה, יכולה לגרום לבעיה רצינית ועמוקה יותר. העשן הוא לא הבעיה הוא רק הסימן שמשהו לא תקין.

מקרים רבים של ילדים מגיעים אליי עם בעיות נשימה.

לאחר טיפול ממושך, בעיות הנשימה נעלמות ומופיעה פריחה על העור. כאשר ההורים נשאלים אם בעבר היה לילד בעיות על העור הם עונים בחיוב. הבעיה על העור דוכאה ועברה למקום חשוב יותר – מערכת הנשימה. בהמשך הטיפול גם בעיות העור נעלמות.

(כיום גם רופאים קונבנציונליים מאשרים את הקשר של העור למערכת הנשימה.)

למי מתאים הטיפול ההומאופתי ולאלו בעיות?

הטיפול ההומאופתי מתאים לכולם ובכל שלב בחיים.

תינוקות, ילדים, נשים (גם בהריון), גברים וזקנים ואפילו לבעלי חיים (וטרנריה הומאופתית).

אצל ילדים הטיפול ההומאופתי עובד טוב במיוחד, מדוע?

תינוקות וילדים לא קיבלו תרופות רבות ולא עברו דיכויים רבים ולכן קל יותר לרמדי לעבוד. בנוסף, אנו חיים בעידן בו יש מוסכמות חברתיות רבות.

עם השנים אנו לומדים להפנים את התכונות שנחשבות “שליליות” ולהחצין את התכונות שנחשבות “חיוביות”. למשל אדם שהיה מאוד ביישן בעבר ובאופיו הפנימי בישן- למד לשים את זה בצד. כאשר אני פוגשת אותו בקליניקה התמונה שלו שונה ממה שהיא באמת ולוקח יותר זמן “לחשוף” את הפנימיות שלו. בילדים “מה שרואים זה מה יש”. המוסכמות החברתיות עדיין לא עיצבו את האופי שלהם. וקל יותר להגיע אל הרמדי המדיוקת ביותר שתביא את הילד אל הבריאות.

באילו בעיות ההומיאופתיה מטפלת?

ההומאפתיה מטפלת באנשים ולא במחלות. המחלה היא בעצם ראי אל העולם הפנימי של האדם, כשנתקן את האיזון הפנימי ע”י הטיפול ההומאופתי החולי יעלם.

ההומאופתיה מטפלת במגוון גדול מאוד של בעיות (ע”י החזרת האיזון הפנימי):

כאבי ראש, מגרנות, דלקות אוזניים, בעיות נשימה, בעיות עור הפרעות במערכת העיכול (גאזים אצל תינוקות), הפרעות שינה, בעיות קשב וריכוז, בעיות פוריות, מחזור ותסמונת קדם ויסתית, בעיות הורמונליות, דלקות שתן ונרתיק, אי שקט וחרדות, עצבנות, אלרגיות, כאבי גב, בעיות במערכת העצבים, ועוד.

בנימה אישית…

רציתי לשתף אתכם בנסיון הראשון שלי כאמא עם הומאופתיה

אני אמא ל2 ילדים מקסימים שיהיו בריאים.

כשבני הקטן נולד, הייתי עדיין סטודנטית.

בגיל 5 חודשים נכנסתי לחדר שלו ולא אהבתי את הצורה שהוא נשם. רצתי לרופא, והוא מיד הפנה אותנו לקבל אינהלציה. הייתי אמא חדשה ואני בטח לא צריכה לספר לכם כמה זה מפחיד כשהקטנים שלנו חולים.

נתתי את האינהלציה. ישבתי שם עם המסכה על הפנים שלו ואני כל הזמן חושבת, חייבת להיות דרך טובה יותר. היה לי קול קטן שאמר “טוב זה חד פעמי לא נורא”. אבל לאחר חודש שוב הוא קיבל התקף קשה יותר והבנתי שלא הורשתי לו רק את צבע עיניו אלא גם את הנטיה לאסטמה שלי.

הרמתי טלפון להומאופת שהכרתי והתחלנו טיפול הומאופתי. לאחר ההתקף הקשה ההוא היה לו עוד התקף אחד קל ומאז לא חזרו ההתקפים (מרפי קישתא). כמובן שמאז ביתי מתנהל סביב ההומאופתיה.

עינת וול הומאופתית קלאסית RCHom.

בוגרת 4 שנות לימוד במכללת מדיסין, ולימודי המשך אצל טובי ההומאופתים בעולם (וגה רוזנברג, ג’רמי שר).

חברה באגודה להומיאופתיה הקלאסית.

מתמחה בתינוקות, ילדים ולויי נשים במהלך ההריון.

מקבלת בפתח תקווה ובמודיעין

054-4687327


Response (2)
  1. אבישי נובמבר 18, 2011

    תודה רבה על המידע היעיל. אני מאמין שלהומאופתיה יש עוד המון פוטנציאל להצליח ולהתרחב, ובכך לסייע להרבה מאוד הורים נבוכים לגלות מה באמת ניתן לעשות כדי שילדיהם יהיו בריאים יותר.

    תודה

    אבישי

  2. הומאופתיה מרץ 21, 2013

    עינת היקרה
    אהבתי מאוד את המאמר שלך.
    אכן, הרבה מאוד הורים מגלים שטיפולי הומאופתיה יכולים להיות מועילים יותר מטיפולים באנטיביוטיקה הגורמים לדיכוי רב,
    וההשלכות הן יצירה של לופים וסדרות של נטילת אנטיביוטיקה לתינוקות או לילדים.
    זה ללא ספק חשוב שיותר הורים יהיו מודעים גם להשלכות של נטילת אנטיביוטיקה, תוך ידיעה שתמיד יש חלופות.
    הומאופתיה היא אחת השיטות המעולות לטיפול בילדים ותינוקות חולים- מניסיון!

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *