הבסיס לעור בריא – טיפים חשובים

b

העור מהווה מעטפת של גוף האדם, הוא האיבר הגדול ביותר ועוביו משתנה בחלקי הגוף השונים. העור מהווה כ-15% ממשקל האדם, יש לו תפקידים רבים וחשובים כמו ויסות טמפרטורת הגוף, אגירת חומרי מזון, הגנה על הרקמות הנמצאות תחתיו מפני פגיעות, מניעת התייבשות רקמות הגוף ועוד. בין היתר, העור משמש את הרופאים ככלי לאבחון מחלות ותופעות שונות, וככל שמזדקנים העור משתנה, מאבד מגמישותו וקצב התחדשות התאים פוחת.

מאחר ואנחנו חיים במדינה חמה ושטופת שמש עלינו להגן על העור ולטפח אותו. רבים מהישראלים עוסקים בעור הגוף מידי יום ומקפידים על שגרה יומית הכוללת ניקוי יסודי, מריחת קרמים לטיפוח העור ושימוש בתכשירים להגנה על העור מפני נזקי השמש. למרות שכולנו עסוקים בעור ודואגים למראהו – אנחנו כמעט ולא יודעים דבר על העור. רבים מחפשים טיפים כדי לשמור על עור בריא ורענן. כדי לסייע לכם ולכן לשמור על עור בריא פנינו למומחים וקיבלנו מהם טיפים חשובים.

טיפוח העור בלילה

השקיעו בשגרת טיפוח העור בלילה כדי לשמור עליו יפה ובריא. בשעות היום העור מגן על עצמו באופן טבעי אך בלילה הוא הופך לחדיר לכן הטיפוח חשוב ואפקטיבי יותר. בשעות הלילה העור מתחדש והגוף משקיע בתיקון נזקי היום. שגרת הטיפוח בלילה מבוססת על ניקוי יסודי של עור הפנים, וחשוב להוסיף סרום תיקון המיועד לחידוש ולשיקום העור. סרום לתיקון ולשיקום העור מבטיח עור מועשר בלחות הנראה מתוח וצעיר יותר בבוקר.

בנוסף, מומלץ למרוח קרם לחות לשעות הלילה מאחר ובלילה מתרחשים תהליכים הגורמים לאובדן לחות, יש מגוון רחב של תכשירים שתפקידם לשמור על רמת לחות גבוהה בלילה, חשוב לבחור קרם בהתאמה לסוג העור.  

מוותרים על מסכים לפני השינה

דרמטולוגים מומחים ממליצים לנשים ולגברים להימנע מצפייה ממושכת במסכים השונים לפני השינה. המסכים המתקדמים פולטים אור כחול שנמצא במחקרים כמזיק לעור הפנים, האור הכחול מאיץ את תהלכי ההזדקנות של העור, לכן יש להימנע משימוש בסמארטפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים כחצי שעה לפני השינה, וכדאי לוותר גם על צפייה בטלוויזיה כחצי שעה לפני השינה.

הטיפ החשוב ביותר – לישון טוב בלילה

שינה טובה בלילה היא הבסיס לעור בריא ולמזעור תהלכי ההזדקנות של העור. השינה בלילה נחוצה למנוחה ולשיקום איברי הגוף, כולל עור הגוף. כל אדם חייב להקפיד על שנת היופי שלו, זהו ביטוי שכולם מכירים אך רבים מהישראלים ישנים מעט מדי  וניתן לראות זאת על פי עור גופם, ובמיוחד עקב הזדקנות עור הפנים.

לפני הכול – הקפידו לשתות מים

העור מתייבש במהירות בגלל האקלים הישראלי, גם המזגנים אינם תורמים לבריאות העור. הבסיס לעור בריא וזוהר הוא ללא ספק שתיית מים, אך חשוב לשים לב גם לאיכות המים. כיום, אפשר לרכוש בר מים לסינון ולטיהור מי הברז, כך מונעים ממזהמים שונים לחדור לגוף ומספקים לעור תנאים אופטימליים.

את המשקאות הממותקים תשאירו לאחרים, חשוב להקפיד על שתיית 8 כוסות מים לפחות מדי יום. העור מכיל כ-20% מהמים בגוף, ומי שלא מרבה לשתות מים עשוי לסבול מעור מקומט ונפול. מי שמרבה לשתות מים תורם רבות למראה עורו, המים מעכבים את תהליכי הזדקנות העור, לכן זהו אנטי אייג’ינג טבעי ושתייה בכמות נכונה מבטיחה עור בריא ומראה צעיר, רענן וזוהר.

להיות חכמים בשמש

כולם יודעים שהשמש מזיקה לעור, לכן חשוב להיות חכמים בשמש הישראלית החזקה והמסוכנת. יש להימנע ככל האפשר מחשיפת העור לקרני השמש הישראלית, לכן כדאי לצמצם את שעות הבילוי בחוף ובבריכה, למרוח קרם עם מקדם הגנה גבוה, לחבוש כובע רחב שוליים וכדאי לעבוד פחות על השיזוף ולשהות מתחת לצל.

מומלץ למרוח קרם הגנה איכותי על עור הפנים ועל העור החשוף בשאר איברי הגוף לפני כל יציאה מהבית, לא רק בחודשי הקיץ. קרינת השמש מזיקה לעור גם בחורף ובסתיו, לכן קרם הגנה חייב להיות בתיק שלכם כל ימות השנה.

פילינג לעור הגוף והפנים

פילינג הוא טיפול ייעודי לקילוף שכבת העור העליונה כדי להסיר תאים מתים, לפתוח את נקבוביות העור, להמריץ את זרימת הדם לתאי העור ולעודד את שיקומו. יש מגוון רחב של תכשירי פילינג לבית, אפשר לעבור טיפול גם אצל קוסמטיקאית או במכון יופי וטיפוח.

לסיכום, הבסיס לעור בריא ואלסטי הוא שתיית מים ושגרת טיפוח והגנה על העור. הקפידו על טיפוח העור ותיהנו גם אתם מעור בריא וצעיר יותר ותסייעו לגוף בתהליכי אנטי אייג’ינג טבעיים.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *