דרכים לזירוז הלידה

2

במידה והגעת לשבוע ה38 ואילך, את בטח כבר משתוקקת ללדת, כל הגוף כבד ונפוח, קשה לך ללכת, לישון ולנשום, כל דבר עושה לך צרבת ואת עייפה.

אם את חושבת על דרכים לזירוז הלידה באופן טבעי , ריכזנו עבורך מספר טיפים שעשויים לעזור להתכווצויות והצירים להתחיל, במרבית המקרים הם מועילים אך יחד עם זאת יש מקרים שבהם הגוף עדיין לא מתחיל לידה. מומלץ לאמץ את הגישה שהתינוק יצא בזמן הנכון שלו.

דרכים טבעיות לזירוז הלידה:

  • סקס – ללא ספק השיטה הכי פופולרית. אמנם אינטימיות בשלב זה של ההריון היא לא פשוטה, במיוחד כשאת גדולה ונפוחה ועייפה. יחד עם זאת, הזרע הגברי מכיל פרוסטגלנדינים, שיכולים לסייע לגרות את צוואר הרחם ולגרום לצירים אפקטיבים שיזרזו את הלידה. נשים רבות מוכנות לנסות זאת על מנת שהלידה תגיע כבר. שווה לנסות, זה לא יזיק. גם אורגזמות עשויות לגרום להתכווצויות של הרחם שיכולות להתחזק ולגרום לתחילת הלידה.
  • הליכה – הליכה היא פעילות גופנית מצוינת. היא יכולה לעזור לעורר את הרחם במיוחד אם יש לך התכווצויות וצירים לא סדירים. הליכה יכולה לעזור לתינוק להתברג לתוך האגן שלך ולהתמקם טוב יותר בתעלת הלידה. גם ירידה ועליה  במדרגות יעזרו מאוד לפעולה זו. בכלל, מומלצת הליכה ללא נעליים על חוף הים, הבליטות בחול עושות מעין עיסוי רפלקסולוגי שיכול להועיל וללחוץ על נקודות שיזרזו פעילות רחמית. הליכה ופעילות גופנית יסייעו גם בהפגת כאבים של צירים  ויסייעו לזרימת הדם.

  • אוכל מתובלן וחריף – יש אנשים שמאמינים שמזונות מתובלים או מזונות המכילים כמון עוזרים בזירוז תהליך הלידה. אמנם אין שום הוכחה מדעית מאחורי הרעיון הזה, אך נשים רבות טענו שילדו לאחר אכילת אוכל חריף ומתובל יתר על המידה.

  • גירוי הפטמות – גירוי הפטמות יכול להיות דרך מצוינת לגרימת צירים וזירוז הלידה. גירוי הפטמה גורם לגוף לשחרר אוקסיטוצין, שבדומה לפיטוצין (שגורם להתכווצויות של לידה וזירוז באופן סינטתי) יכול לגרום להתכווצויות חזקות של הרחם. מותר לבצע גירוי של הפטמה רק במידה ויש אישור רפואי שהכל תקין עם התינוק מאחר ויש צורך לפקח על הצירים כדי לוודא שקצב הלב של התינוק תקין.

  • שמן קיק – מומלץ שלא לנסות לזרז לידה עם שמן קיק אלא אם כן את מדברת עם הרופא שלך. שמן הקיק עשוי לגרום להתכווצויות במעי הגס והמעיים שמקיפים את הרחם. אלו יכולים לגרום להתכווצויות שיגרמו לתחילת צירים . יחד עם זאת טעמו של שמן הקיק הוא רע מאוד והוא גם מדיף ריח רע. בד”כ הוא יגרום לשלשולים קשים. במידה ואת בכל זאת שוקלת שימוש בשמן קיק מומלץ להתייעץ עם הרופא ולשאול לדעתו ועל המינון הנכון או אולי תהיה לו שיטה אחרת להציע.

  • סטריפינג – במקרים מסוימים הרופא יציע או יבצע פעולת סטריפינג. במהלך בדיקה וגינלית הרופא מכניס אצבע דרך צוואר הרחם ובעצם מפריד את הקרומים מדופן הרחם. שחרור הקרומים עשוי לגרום לשחרור של פרוסטגלנדינים שיכולים לעזור לגוף להתחיל צירים שיעזרו לקדם לידה. הפעולה בד”כ לא כל כך כואבת, במידה והרופא עורך לך בדיקה וגינלית חשוב שתאמרי לו לומר לך אם יש בכוונתו לבצע לך את פעולת הסטריפינג אם את בשבועות מתקדמים. יש רופאים שמבצעים פעולה זו מבלי לשאול את רשות היולדת.

חשוב לזכור ששיטות הזירוז יפעלו רק אם צוואר הרחם שלך התרכך ובשל לקראת לידה. אין צורך לנסות לזרז לידה לפני השבוע ה40 על מנת להבטיח את התפתחותו של התינוק ובשלות של כל המערכות והאיברים הפנימיים. שתיית תה מחליטת עלי פטל וסרפד עשויה להועיל בריכוך וחיזוק הרחם לקראת הלידה.

זכרי כי אחרי 40 שבועות ארוכים לא נותר עוד זמן רב עד שתלדי. מומלץ לנצל את הימים בשביל לישון, זה לא יקרה הרבה אחרי הלידה.

כדאי לכתוב ולתעד את המחשבות והתחושות שלך לקראת הלידה. אפילו סתם במחברת. בעוד כמה חודשים או שנים את תהני לקרוא את הדברים הללו..