ביקור בריא במאוחדת – למה ללכת לרופא כשהילד בריא?

2

 

ביקור שגרתי אצל הרופא בד”כ נראה אצל רובנו ככה:

הילד מעלה חום או יש לו תסמין כזה או אחר ואת קובעת תור (אם זה ילד שני שלישי בד”כ זה מגיע רק אחרי יומיים שלושה של חום שלא יורד), מגיעה לרופא, מחכה רבע שעה (במקרה הטוב) או שעה ויותר (במקרה הפחות טוב והפחות שכיח), עד שנכנסתם לרופא הוא כבר לא ממש מתרגש כי זה הילד העשירי שיש לו את אותם תסמינים “ויראליים”. תוך כדי הבדיקה החפוזה הרופא שומע מבחוץ את הילדים החולים שממתינים לו ואת ההורים חסרי הסבלנות שלהם ויודע שיש לו עוד שעה בדיוק לסיים לבדוק עוד 5 מטופלים שרשומים בתור ועוד 5-10 שהגיעו בלי תור כי לא היה מקום.

אז הוא בודק את הילד, נותן מרשם, הילד לא מרגיש טוב ואת רק רוצה לעוף משם הביתה.

לפעמים אנחנו מגיעים קצת יותר מפוקסים ואז אנחנו רוצים להתייעץ עם הרופא על בעיות השינה של הילד, בעיות ההתנהגות, בעיות האכילה או בעיות הריכוז ואנחנו עוצרים את עצמנו ואומרים – הוא בטח נורא עסוק בשביל זה… הולכים הביתה וממשיכים בשגרה.

בשביל הבעיות הללו – אנחנו בד”כ פונים לכל מיני נותני שירות באופן פרטי – יועצת שינה, מדריכת הורים, דיאטנית, נוירולוג, פסיכיאטר, פסיכולוג. ובעצם, אנחנו לא ממש יודעים שרופא הילדים יכול לתת לנו מענה למרבית הבעיות הללו או להפנות אותנו לגורמים מטפלים בתוך הקופה שגם יחסכו לנו כסף וזמן וספקות ואת הצורך להתייעץ עם המון אנשים עד שנגיע לאדם הרלוונטי.

10520600_641919812593742_8260398175252745027_n

בדיוק בשביל זה קופת חולים מאוחדת מביאה את השירות החדשני להורים – ביקור בריא.

הנהלת הקופה שכיום מכילה את המספר הרב ביותר של ילדים, הגיעה להבנה שלהורים לילדים בין גיל 2 ל-6 , יש צרכים נוספים מעבר לצרכים הרפואיים ושמישהו צריך להמשיך את המעקב של טיפת חלב שבד”כ מסתיים בסביבות גיל 2-3  (למרות שבפועל הוא עד גיל 5, אבל בינינו, גם שם האחיות עמוסות לא פחות).
אז מה דעתכם להגיע לרופא כשהילד בריא לבדיקת מעקב והתפתחות?

ביקור בריא הוא שירות שבינתיים הוכשרו אליו כ-180 רופאי ילדים בקופת חולים מאוחדת ובמהלכו הם מזמנים באופן יזום הורים לילדים בגילאי שנתיים עד 6, לביקור שנמשך כחצי שעה כדי לתת להורים ולילד את הזמן שלהם בשלווה ובנועם ולבדוק כמו שצריך את התפתחות הילד, ההרגלים שלו, לבחון את המצב בבית, לראות אם ההורים נתקלים בקונפליקטים או קשיים שקשה להם להתמודד איתם, לבדוק אם יש איזשהן בעיות התפתחתיות שפספסו ובעצם להיות עם האצבע על הדופק כדי לבדוק שיש לילד את כל מה שהוא צריך כדי להתפתח בצורה תקינה.

במהלך החודשים האחרונים הקופה החלה להריץ את שירות ביקור בריא, וגילתה שהורים רבים “מזניחים” בעיות כמו הרגלי שינה, הרגלי אכילה, ליקויי למידה של הילד בשל מורכבות הטיפול בנושא ובשל חוסר הזמינות של רופא הילדים בשגרה ולפעמים גם בשל מצב כלכלי לחוץ שלא מאפשר לפנות לגורמים פרטיים.

במציאות של היום, זה כבר ידוע שנושא התזונה של הילדים אינו מאוזן ודורש התייחסות מיוחדת. בעיית ההשמנה בקרב ילדים הפכה להיות נפוצה מדי בשנים האחרונות בעקבות כל השמנים, הסוכרים והמלחים הרבים שיש במזון המתועש שאנחנו צורכים וזה גורם להמון בעיות בריאותיות בקרב ילדים אם לא עוצרים בזמן ומטפלים בבעיה כשהיא עדיין בשלב הקריטי. טיפול נכון ומניעה בזמן יכולים לשפר את איכות החיים של הילדים שלנו ולכן חשוב כל כך לבצע בקרה ע”י גורם מקצועי מוסמך – רופא הילדים שיכול לתת מענה לבעיות רבות.

 

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

מי באמת דואג להתפתחות של הילדים שלנו אחרי גיל שנתיים?? ביקור בריא
מי באמת דואג להתפתחות של הילדים שלנו אחרי גיל שנתיים?? ביקור בריא

אני מודה שכלקוחה של מאוחדת מאוד הופתעתי במהלך הפגישה עם צוות מאוחדת, לגלות שרופאת הילדים שלי (שאגב, היא מקסימה ומאוד יסודית בד”כ בכל פגישה), יכולה לתת מענה גם לבעיות התנהגות ובעיות שינה של הילדים ולדעתי זה נהדר שהקופה באמת רואה את החשיבות של התייחסות אישית לכל ילד וילד וטיפול ממוקד בקשיים כאלה ואחרים מבלי לגרור את ההורים להוצאות מיותרות במסגרת החברות בקופה.

במיוחד בכל תחום הפרעות הקשב והריכוז וההתפתחות של הילדים, מסתבר שרופא המשפחה יכול לערוך אבחון ראשוני לילד כדי לבדוק אם אכן יש בעיות נוירולוגיות או פסיכיאטריות שדורשות המשך טיפול אצל רופא מומחה או שהילד בסדר וייתכן שהתסמינים שהגננת או המורה מתארות כ”ילד לא רגוע” עם רמיזה להיפראקטיביות, הם סתם כי אין לה סבלנות או יכולת להתמודד עם ילדים שהם קצת יותר רגישים או עם סף גירוי גבוה יותר. לצערנו היום המון אנשים פונים למכוני אבחון פרטיים ומשלמים אלפי שקלים תמורת אבחון שאפשר לקבל דרך הקופה ובמקרים רבים רופא הילדים יכול לאבחן אם הילד אכן זקוק לריטלין או לא, רגע לפני שאתם שופכים המון כסף.

תוכלו לקבל גם מגוון שירותים של רפואה משלימה וריפוי בעיסוק לילדים דרך הקופה במחיר מסובסד. אני יכולה לומר שאני סבלתי בעבר מאיזושהי בעיה וקיבלתי הפניה לטיפול במרפאת כאב שכלל טיפולי דיקור סיני, עיסויים ופיזיותרפיה בעלות מצחיקה של כמה עשרות שקלים לטיפול. והרופאים היו מאוד מקצועיים ואדיבים ושיפרו מאוד את המצב.

כמו כן, במידה ולילד יש הפרעות אכילה כאלה או אחרות – ילד רזה מדי \ מלא מדי – הרופא יוכל לתת מענה מבחינת אבחון על הרגלי התזונה, הפניה לדיאטנית או לקבוצת תמיכה \ הדרכה להורים ולילדים כדי לשפר את המצב. והכל – בעלויות סמליות ביותר!

 

באופן אישי אני מאוד מרוצה מהקופה, גם מבחינת ההתנהלות הפרוצדורלית – בהריונות שלי שהם בעייתיים, קיבלו אותי כמעט תמיד ללא תור לרופא נשים, לאולטראסאונד או לבדיקות שונות, התורים יחסית מהירים לעומת קופות אחרות ועל כל הבדיקות שערכתי גם באופן פרטי בהריון, קיבלתי החזרים די מכובדים. אני רואה מה חברות שלי מקבלות בקופות אחרות ואין מה להשוות כשמדובר בדברים שבאמת צריך ועולים כסף.

 

פרטים נוספים על השירות באתר ביקור בריא

לעמוד הפייסבוק של מאוחדת לחצו כאן 

 

אתם מוזמנים לצפות בסרטון הבא שמדגיש ומסביר את יתרונות השירות:

אני כבר הולכת להתקשר ולקבוע תור לבנות שלי שבנות 2.10 לביקור בריא אצל רופאת המשפחה שלנו.

במידה ורופא המשפחה שלכם עדיין לא שולב במסגרת התכנית של הביקור הבריא, תוכלו לבקש ממנו להצטרף או לקבוע במוקד של הקופה : *3833, תור לרופא משפחה אחר שכן משוייך לתכנית.

*גילוי נאות – פוסט זה הינו פוסט חסות באדיבות קופת חולים מאוחדת. הנני לקוחה של הקופה ומאוד מרוצה ועומדת מאחורי הדברים שכתבתי.

 

 

 [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]