אסור להשתמש בסליים – סליים הוצא מחוץ לחוק – סליים רעיל – משרד הבריאות סליים

2

*התמונה מתוך סרטון יוטיוב של לאנה מינרט

אם גם אתם הורים לילדים בגילאי 3 עד 15, בוודאי נתקלתם בחודשים האחרונים בתופעה שנקראת סליים .

מדובר על גוש דביק, מגעיל, שהכשרון הכי גדול שלו הוא להרוס בגדים, בדים, ספות וללכלך את הבית.

הילדים מצידם נהנים מהסליים, ולפחות הילדים שלי, יכולים לשבת איתו למשך שעות ארוכות שאמנם נותנים לי שקט זמני, אבל אחרי שהם מסיימים לשחק איתו, הם בדרך כלל נוהגים להשאיר אותו איפה שבא להם מבלי לקחת בחשבון שמשהו הולך להיהרס ולהתלכלך עם כתם שלא יורד.

חדשות טובות להורים – משרד הבריאות אוסר שימוש בסליים !

אז זהו, שלא בדיוק, אבל משרד הבריאות כן מזהיר משימוש בסליים שעשוי מחומרים רעילים במיוחד במידה ויש בסביבה תינוקות או פעוטות או ילדים שעשויים להכניס את הסליים לפה.

בשעות האחרונות הסתובבה בווצאפים הודעה שמסתבר שהיא שקרית לאחר בדיקה עם משרד הבריאות, שבה נאמר שמשרד הבריאות אוסר שימוש בסליים מכל הסוגים בשל העובדה שהוא מכיל חומרים רעילים ו\או מסרטנים.

אז אם קיבלתם את ההודעה הזו, דעו שהיא שקרית, אבל עדיין כדאי לנקוט באמצעי זהירות ואם אתם מחפשים דרך לגמול את הילדים שלכם מהמכה הזו שמלכלכת את הבית, אפשר להראות להם את זה..

איך להכין סליים?

יש גם כיום אלפי סרטונים ביוטיוב שמלמדים ילדים איך להכין סליים בעצמם מכל מיני חומרים ואני מתקשה להבין מה יש לילדים מהדבר הדביק והמעצבן הזה.

למשל היוטיוברית לאנה מיינרט העלתה כבר עשרות סרטונים על איך מכינים סליים שמסתבר שהילדים מכורים אליה, היא פשוט פתחה ערוץ והולך לה מעולה אם להתייחס למאות אלפי הצפיות בכל סרטון ול79 אלף המנויים שלה. כשראיתי את זה בפעם הראשונה בגלל הילדים שלי הייתי בשוק ממימדי התופעה.

בינינו, ילדים ימשיכו להכין סליים בבית ממגוון חומרים שלפעמים עשויים להיות רעילים לטווח הארוך ולפגוע להם בעור העדין כמו תמיסה לעדשות מגע, מרכך כביסה, תמיסה למדיח ומגוון חומרי ניקוי שעדיף שישארו במטרה המקורית שלהם ולא למשחק של ילדים בלי כפפות.

עד כמה שזה תלוי בי, סליים לא יכנס יותר לבית שלי גם מסיבות בריאותיות וגם מסיבות היגייניות.

 

בהצלחה.