אמא במשרה מלאה ? הדברים הקטנים שיעזרו לך עם ניהול זמן לאמהות בצורה נכונה

2

אמהות רבות שמנהלות גם קריירה נתקלות פעמים רבות בקושי רב לנהל גם את החיים האישיים , את חיי המשפחה וגם את חיי העבודה.

ריכזנו עבורכן במאמר זה מספר טיפים שיעזרו לכן לחסוך זמן בהתנהלות ולבצע ניהול זמן לאמהות עסוקות בצורה פרקטית ונכונה.

כשמדברים על המושג “ניהול זמן” , זה נשמע כמו משהו מורכב ומסובך אבל לפעמים גם הזמנת פירות וירקות באינטרנט או שליחת הכביסה למכבסה, יכולים לחסוך לנו המון זמן בהתנהלות היום יומית שלנו עם הילדים, הקריירה והחיים.

  1. ערכו רשימת קניות על המקרר – תקנו לכם מגנט עם פנקס שאפשר להצמיד למקרר או שתשאירו פנקס בסמוך למקרר. באופן כזה ברגע שנגמר מוצר כלשהו במטבח או במקרר, אתם מוסיפים אותו לרשימה ואז כאשר תערכו את הקניות השבועיות, אתם יכולים להיות רגועים שלא שכחתם דבר.
    כמו כן, השתדלו לתכנן מראש מה אתם הולכים לבשל במהלך השבוע כדי להערך עם פרודוקטים ולא לבזבז זמן וכסף בסופר כשאתם חושבים לאחר מכן מה לקנות או קונים דברים שאתם לא בהכרח צריכים.

  2. העבירו את קניות הסופר לאינטרנט – נכון שיש איזושהי חוויה בללכת לסופר ולראות את המוצרים על המדפים, אבל אני למשל ממש לא מסמפטת את הקניות בסופר, במיוחד בסופי השבוע, במיוחד כשאלו קניות גדולות ובדרך כלל אני חוזרת הביתה עם הרבה יותר ממה שתכננתי לקנות. זאת בנוסף לעובדה שאני גרושה עם 3 ילדים אז אין מי שיסחב..
    לכן, כשיש לכם קניות גדולות, אתם תוכלו לראות איך אתם הופכים יציאה של שעה + מהבית לרבע שעה ממוקדת, איך אתם רואים מול העיניים את המבצעים ומשווים מחירים בין המותגים השונים ולפעמים מגלים פערים של עשרות אחוזים!זה כבר מזמן לא סוד שהמותגים הגדולים משקיעים מליונים במחקרים שיראו להם איך למקם את המוצרים בחנות באופן שיגרום לנו לקנות יותר בלי שתכננו ובלי שהתכוונו. אז כבר חסכתם לכם שעתיים בשבוע (כולל להתלבש, להתארגן, לצאת מהבית, דלק, חניה, עמידה בקופה ועוד).


  3. עוזרת זו לא מילה גסה – אם אתן מרגישות שאתן לא מספיקות להגיע למטלות הבית – הקטנות והגדולות, עוזרת היא הפתרון בשבילכן. נכון, היום עוזרת לוקחת בין 50-60 ש”ח לשעה, אבל ב4 שעות הבית שלכם יהיה מתוקתק ויהיה לכן שקט נפשי בשביל להמשיך ולטפל בדברים אחרים בלי הדאגה הזו שרובצת לכם על הראש. גם אם אין לכן זמן להתעסק עם הכביסות וסידור ארונות, תשלמו למישהו שיעשה את זה עבורכם.

  4. שימוש במכבסה – אם אתן מאלו שמגיעות למצב שיש הררי כביסה של 5-10 מכונות (אם למשל יש לכם ילדים קטנים שבורח להם פיפי בלילה בחורף כמה פעמים בשבוע אתם בטוח מבינים למה אני מתכוונת), אז אל תתביישו להשתמש במכבסה. זה עשוי לעלות בסביבות ה- 8-15 שח לקילו אבל תקבלו הביתה כביסה נקיה, מקופלת וריחנית ובד”כ גם יאספו אותה מכם ויחזירו. עשיתי את זה מספר פעמים כשהקטנות שלי היו קטנות יותר. תענוג.

  5. בשלו מראש – במיוחד אם יש לכן יותר מילד אחד, דאגו לבשל מראש דברים כמו שניצלים, קציצות, בצק שמרים (מכינים , מחלקים לחתיכות ומקפיאים ואז אפשר להכין מזה פיצה או מאפים), ואז כשצריך להתארגן על ארוחת צהריים כל מה שנשאר זה להכניס לתנור, לחמם ולהגיש תוך כמה דקות. אפשר להכין בצד אורז , פתיתים או צ’יפס תוך 10 דקות בערך. יעילות זה שם המשחק.

  6. ערכו קניות באינטרנט – גם בכל מה שקשור לבגדים, גאדג’טים או מוצרי צריכה שונים, בדקו מבצעים באינטרנט. אני למשל נוהגת להזמין לילדים מחוץ לעונה – בחורף אני מזמינה להם בגדים לקיץ הבא ובקיץ – מזמינה לחורף הבא. כשאלו בגדים לא בעונה באתרים כמו עליאקספרס למשל, אפשר למצוא פריטים ב-3-5 דולר לפריט לילדים ואז אני מתחילה את העונה הבאה עם בגדים בארון.

  7. קבעו עם הורים מהגן – אם הילדים שלכם זורמים ונהנים ללכת לחברים באופן שלא מחייב אתכם להצמד אליהם ואם יש להם חברים שהם משחקים יפה יחד, צרו קשר עם ההורים של החברים שלהם והציעו להם להפגיש בין הילדים אחר הצהריים. בדרך כלל יש יחסי גומלין – פעם אצלכם ופעם אצלהם. כבר קרה לי כמה פעמים שהבנות שלי הלכו לחברות והבן הלך לחברים ומצאתי את עצמי עם שעתיים וחצי- שלוש פנויות לבד בבית, זמן לעבוד, לארגן או לנוח ולהוריד קצת לחץ בגדול. כמובן שאח”כ יש ביקור גומלין אך אני משתדלת לקבוע לכל הילדים יחד ולהזמין חברים, בערב מזמינים פיצה וסוגרים את הסיפור. כולם מרוצים..

  8. בייביסיטר כשלחוץ – אם יש לכם המון סידורים או במיוחד אם אתן אמהות גרושות שהילדים איתן רוב הזמן, אפשר להזמין מדי פעם בייביסיטר לשעה שעתיים אחר הצהריים או בשעות הערב כדי להיות עם הילדים בשעות שאתם קצת פחות סבלנים. במיוחד בתקופת הקיץ בייביסיטר יכולה לקחת את הילדים לסיבוב בשכונה של שעה-שעתיים – ארטיקים + גן שעשועים + חטיף, והילדים מאושרים ואתן יכולות להנות מקצת זמן איכות.

  9. רכזו את כל הסידורים – כל הסידורים המעצבנים של בנק, דואר, רופאים, רשויות שונות, מוסך וכו’ – השתדלו לרכז את כולן ליום אחד, קחו לכן בוקר של חצי יום חופש מהעבודה או ביום שישי אם אפשרי ונצלו את היום לכך. זה הרבה יותר יעיל וחסכוני מבחינת זמן לעומת לצאת כל פעם לסידור אחד.

  10. פזרו משימות לבני הבית – אם יש לכם ילדים שמתקרבים לגיל 7-8 – אפשר להתחיל לערב אותם במשימות הבית כמו עזרה בקיפול כביסה או אפילו מיון גרביים לילדים קטנים, ריקון\מילוי מדיח הכלים, ניקוי אבק, טאטוא של הבית, ריקון זבל וכו’..

  11. זמן למילוי מצברים זוגי – אחרי שכבר סיימתם עם כל המטלות, השתדלו להשאיר את ימי שישי לזמן איכות עם בן הזוג. גם אם יש לכם קניות וסידורים, השתדלו לקחת את הזמן הזה כזמן קדוש שמיועד לכם ולבן הזוג. צאו לבית קפה לארוחת בוקר, השקיעו קצת בזוגיות. ואם יום שישי לא מסתדר, עשו לכם מנהג של פעם בשבועיים לפחות של דייט זוגי והזמינו בייביסיטר אם צריך. זה רק ישמור על הגחלת ויגרום לכם לזכור את בן הזוג קצת יותר ולתת לשניכם תחושה שאתם אהובים ומוערכים. אל תוותרו על זה!

לסיכום, נסו לתעדף. לזכור שהחיים קצרים וחולפים מהר וחשוב להנות מהם ולתת זמן איכות לעצמכם, לבן הזוג ולילדים..