איך מזהים רשלנות רפואית בלידה? / עו”ד דוד פייל

2

יש לך תחושת בטן שמשהו לא היה בסדר בזמן הלידה?
איך מזהים רשלנות רפואית בלידה?

מאת עו”ד דוד פייל

כל זוג זוכר את הבדיקות הרבות שעושים בתקופת ההריון.

בכל בדיקה יש התרגשות מחדש אך גם דאגה, כולם רוצים לדעת ש”הכל בסדר”.

כאשר מדובר בלידה, על אחת כמה וכמה מתגברים הדאגה והחשש מאופן הטיפול ומשלומם של היולדת ושל התינוק.

ברוב המקרים אנו בוחרים בבית חולים המוכר לנו וסומכים על הידע המקצועי של הצוות ועל נסיונו בתחום. אבל לעיתים, למרבה הצער, טעויות יכולות לקרות גם בחדר הלידה וכאשר הן קורות הן עלולות להיות קשות במיוחד ועלול להיגרם נזק בלתי הפיך ליולדת ולתינוק.

כיצד ניתן לזהות רשלנות רפואית בלידה?

אחת הסיבות הנפוצות לרשלנות רפואית בלידה הינה התעלמות או חוסר תשומת לב לתלונותיה של היולדת, לצערי נתקלתי במקרים רבים בהם הצוות הרפואי פשוט לא הקשיב ליולדת או שלא פעל כשורה לטיפול בתלונותיה.  התנהלות זו יכולה לנבוע בשל עומס על המחלקה אבל במהלך עבודתי נתקלתי ברשלנות חמורה שנגרמה כתוצאה מעודף בטחון עצמי של הרופא.

מקרים כאלה היו יכולים להימנע או להפחית את הנזק לו רק הצוות הרפואי היה מעניק את התייחסותו המלאה והראויה למטופלת.

סיבה נוספת לרשלנות בלידה יכולה להיות קשורה לאמצעי מעקב מהלך הלידה, לדוגמא אי התייחסות הצוות הרפואי לתוצאות המוניטור, קריאה לא נכונה של תוצאות המוניטור ובמקרים חמורים עוד יותר, המוניטור כלל לא חובר.

גם להחלטה על שיטת היילוד ואופן קבלת ההחלטות בחדר הלידה, יכולות להיות תוצאות הרות גורל. ההחלטה אם התינוק יוולד בניתוח קיסרי או בלידה מכשירנית יכולה להיות משמעותית במצבים המסכנים את חיי האם והעובר.  בסיטואציה רפואית מסוג זה, לכל דקה ודקה יש חשיבות קריטית בהצלת העובר.

מה עליכם לעשות במקרה שחוויתם רשלנות בלידה?

חשוב להבין כי במקרים של רשלנות בלידה התוצאות יכולות להיות חמורות וקשות.

פגיעות מסוג זה דורשות התמודדות, זמן, אמצעי עזר וטיפולים מיוחדים – כל אלה עולים כסף והרבה.  בדיוק מסיבה זו כדאי לדרוש את הפיצוי שיסייע להתמודד עם צרכיו המיוחדים של הילד.

לכן, אמליץ לשמור במסודר את כל המסמכים, הבדיקות, סיכומי התייעצויות עם רופאים, אישפוזים וכל מה שרלוונטי למקרה ואף מתקופת ההריון.  במקביל נהלו רישום בו תכתבו את השתלשלות האירועים בפרטי פרטים.  המסמכים הללו והתיעוד שתכתבו ישמשו את עורך הדין לצורך בדיקת המקרה וקידום תיק התביעה.

אם ישנו חשש ולו הקל ביותר שהייתה רשלנות רפואית בלידה, תוכלו לצפות בסרטון הדרכה מיוחד שהכנתי החושף את כל סודות “מאוחרי הקלעים” של חדר הלידה בו אני מסביר כיצד מזהים רשלנות רפואית,  הסיבות הנפוצות לרשלנות בלידה, איך תדעו אם המקרה שלכם הוא רשלנות רפואית בלידה, 18 שאלות קצרות שכל יולדת צריכה לשאול את עצמה לאחר הלידה, כמה כסף מגיע ועוד.

למידע נוסף על רשלנות בלידה ולצפייה בסרטון הדרכה יש ללחוץ כאן ולהירשם.

 

בברכת רפואה שלמה,
עו”ד דוד פייל.
מומחה רשלנות רפואית.


Response (1)
  1. רשלנות בלידה דצמבר 20, 2011

    תודה רבה על המידע המעמיק. לידה והריון אמורים להיות התקופות הטובות בחיינו, אך גם אלו יכולים להפוך לאסון בעקבות רשלנות רפואית במהלך הלידה, ואף במהלך ההריון.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *