איך להתחיל לאפות עם הילדים? כל הטיפים המגניבים

b

הקיץ והחופש הגדול שמגיע אתו מחייבים אותנו לחשוב על הפעלות חדשות וכיפיות לעשות עם ילדינו. אז בין אם אתם חובבי מטבח ורוצים שילדיכם ייחשפו לתחום כיפי ומרגיע, או שאולי דווקא הם רוצים להתחיל תחביב חדש- אפייה יכולה להיות הפעילות המושלמת! עם מתכונים מתאימים לילדים תוכלו ליהנות מזמן נעים ומגבש, שיסייע להעצים את ילדיכם ולהעניק להם תחושת הצלחה. עם ילדים כדאי להתחיל ממתכונים לא מסובכים במיוחד, בואו נלמד יחד מהם המתכונים המושלמים לקטנים וגדולים המתאימים לזמן משפחתי משותף ונעים.

עוגות עם צורות

יש המון עוגות שיכולות להיות מעולות להכנה עם ילדיכם. אחת קלסית היא עוגת שיש, עם הפשטות שבמתכון וללא צורך בכלי אפייה ייחודיים- מדובר במתכון נפלא למתחילים. כל שתצטרכו זה קערה גדולה, קמח לבן, סוכר לבן, סוכר וניל, ביצים, חלב, שמן וקקאו. תחילה, נחמם את התנור על חום 170 מעלות. נבקש מהילדים שאיתנו להוציא את כל המצרכים ולהניח על השולחן בצורה מסודרת. נוציא כוס וכף, ובהתאם לכמויות הנדרשות נבקש מילדינו להכניס כל מצרך לפי הסדר. זהו שלב כיפי שילדים מאוד אוהבים, אם אתם עם ילד אחד, הוא יוכל ליהנות מהכנת התערובת לגמרי בכוחות עצמו. אם אתם עם מספר ילדים, זו הזדמנות נהדרת לחלוקת תפקידים בצורה כיפית ומשחקית. לאחר ערבוב הבלילה, שפכו שלושת רבעי מן הכמות הרצויה לתוך תבנית. קחו את הקערה עם הבלילה שנותרה ובעזרת ילדיכם הוסיפו קקאו לתערובת, מה שיהפוך אותה לצבועה בחום ושוקולדית. הוסיפו את בלילת השוקולד פנימה ולמדו את ילדיכם ליצור את צורת השיש היפה באמצעות קיסם. אופים עוגה זו במשך ארבעים וחמש דקות. לאחר מכן, הוציאו מהתנור ושבחו את ילדיכם על האפייה המוצלחת של המתכון הראשון שלהם! 

עוגות בצ’יק צ’ק וגמרנו

אופציה נהדרת נוספת, היא מגוון עוגות בחושות. גם כאן, מדובר באפייה פשוטה שתעניק ביטחון וחווית הצלחה. לעוגות אלו מבחר טעמים ותוכלו לבחור ולהתייעץ עם ילדיכם מה הם היו רוצים להכין. בין האפשרויות ניתן להכין עוגת שוקולד צ’יפס, עוגת ווניל- הגרסאות הקלסיות והידועות שכל ילד אוהב במיוחד. אם נרצה מעט לגוון, אפשר לאפות עוגת תפוחים, תפוזים, בננה, מייפל ועוד. זו הזדמנות נהדרת לתת לקטנטנים שלכם להוביל אתכם ולאפשר להם לבחור את הטעם המועדף עליהם ולהיות אחראים על הביצוע הפשוט. מובן כי כל עוגה משתנה מעט לפי הטעם, אך מרבית המרכיבים הם בסיסיים שיש בכל בית, קמח, ביצים, אבקת אפייה, סוכר ושמן. גם כאן, לא תזדקקו לציוד ייחודי- רק קערה גדולה, כוס, כף לערבוב ותבנית. 

 

עוגיות שוקולד צ’יפס

אחד המתכונים האידיאליים להכנה עם ילדים זה עוגיות שוקולד צ’יפס. תהליך פשוט של אפייה, לוקח מספר דקות ואינו דורש מאמץ, אך ממלא את הבית בארומה נפלאה ובטעמים מצוינים. מתכון זה הוא אחד שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול ממנו! כל שתצטרכו זה חמאה, סוכר, וניל, ביצים, קמח ופצפוצי שוקולד לבחירתכם! תהליך זה חביב על ילדים במיוחד מכיוון שהוא כולל גם את שלב הכנת הבצק וגם את יצירת העוגיות והנחתן בתבנית. פעילות ביתית נהדרת שתתפוס לא מעט זמן ותשמח את הלב. אם בא לכם לשדרג, ניתן להחליף את פצפוצי השוקולד הרגילים במגוון סוגים לבחירתכם, כמו עדשים, קליק או כל שוקולד אהוב אחר. זמן האפייה הוא בערך עשר דקות בחום של מאה שמונים מעלות, רק אל תשכחו לשבח את ילדיכם על הטעמים הנהדרים לפני שאתם זוללים הכול.

עוגיות סמורס

עוד עוגייה מפורסמת, שתתן לביתכם תחושה של סרט אמריקאי היא הסמורס. מדובר בקינוח מושלם להכנה במדורה או בעל האש בחוץ, אך גם בבית בתנור יכול לספק רגעי כיף נהדרים וטעימים. בשביל הקינוח המושחת הזה, תצטרכו לבחור איזה עוגיות בא לך- בין אם פתיבר או עוגיות חמאה. תנו לילדים לשבור לחתיכות קטנות ולשים ישירות בתבנית משומנת קלות. שימו לב כי אין צורך לשבור יתר על המידה, חתיכות גסות זה המרקם הרצוי. לאחר מכן שברו קוביות שוקולד אל התבנית, השתמשו בשוקולד בנדיבות, אך אל תגזימו כדי שניתן יהיה לאכול מבלי לקבל כוויה. לבסוף, הוסיפו את המרשמלו שמקפיץ את המנה! מומלץ לאכול ישר מהתבנית ולתת לילדיכם ללקק את האצבעות ולהתענג ממעשה ידיהם, שיהיה בתיאבון!


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *