איך לבחור מקום לברית מילה – ברית מילה באולם או בבית?

2

מצפים לבן? בשעה טובה!
מועד הלידה המדויק עדיין אינו ידוע, אך מרבית ההורים יודעים מראש מתי בערך היא צפויה להתרחש.

הימים הראשונים שאחרי הלידה רצופים התרוצצויות, הנקה והתרגשות רבה.
על מנת שתוכלו לחסוך לעצמכם זמן והתלבטויות של הרגע האחרון, מומלץ להתחיל בבירורים לקראת ברית המילה עוד לפני הלידה, ולהשאיר כמה שפחות התעסקויות לתקופה העמוסה והמשמחת שלאחריה.

 

מה בין טקס המילה לאירוע?

עריכת ברית מילה הנה מצווה ביהדות, הקובעת כי יש למול כל בן זכר בגיל 8 ימים.

ברית המילה מתוארת במקרא כסימן לברית שכרת אלוהים עם עם ישראל. כיום נהוג לערוך את המילה בליווי מוזמנים, טקס ואירוע חגיגי.

לפני שתתחילו לגשש בנוגע למקום, תצטרכו לקבל החלטה מהותית עוד יותר – האם אתם מעוניינים לחוג את אירוע הברית בנפרד מטקס המילה, נניח כעבור מספר שבועות?

יש היום זוגות חילונים רבים הבוחרים להפריד בין טקס המילה לבין האירוע. זוגות אלו דוחים מעט את מועד האירוע מרובה המוזמנים, ומעדיפים לערוך את טקס המילה בנוכחות מצומצמת של בני משפחה ומעט קרובים.


מקום לברית מילה – מהן האפשרויות?

בבחירת מקום לברית מילה, עליכם לקחת בחשבון מספר שיקולים:

– מהו אופי הטקס – האם אתם מעוניינים באירוע מצומצם של בני משפחה קרובי בלבד, או בנוכחות מוזמנים רבים כולל חברים מהעבודה, מהמכללה והמילואים.

האם אתם מעוניינים לחגוג בבית או בחצר?  – בשל אופיו הסמלי והייחודי של טקס הברית, יש המבקשים לערוך את הברית של הרך הנולד בחיק המשפחה ובבית הפרטי, או בבית של אחד מבני המשפחה, דוגמת סבא וסבתא קשישים, על מנת לכבדם ולהדגיש את הקשר הרב-דורי.

  • עונת השנה – על פי מזג האויר תוכלו להחליט האם כדאי לערוך את האירוע בבית כנסת, באולם אירועים או לברר לגבי גני אירועים, מסעדות או אולמות בבתי מלון.

אם מזג האויר צפוי להיות נעים, יתכן שכדאי לשקול לחגוג בחוץ. עם זאת, זכרו כי מדובר בתינוק שנולד לא מכבר ולכן תנאי הסביבה והשטח חשובים לבריאותו ולנוחותו.

המוזמנים – מקובל לחגוג את אירוע הברית במקום קרוב יחסית למרבית המוזמנים.
זאת מאחר וזהו אירוע שניתנת לגביו בדרך כלל התראה קצרה בת כמה ימים, והוא מתקיים לעתים קרובות במהלך היום, בשעה שהאורחים המיועדים נמצאים בעבודה. כדי להקל על ההגעה וההשתתפות, נהוג לבחור במקום מוכר ונגיש, ולא לחגוג על ראש הר במדבר או בסבך החורש בגליל.


כיצד לבחור את המקום לברית המילה?

לאחר שלקחתם את כל הגורמים המפורטים לעיל בחשבון, דאגו לבחור אולם או גן שמתאימים לאופי האירוע.

אם אתם הולכים על אירוע קטן ומצומצם, אל תבחרו מקום גדול ורחב ידיים.
אם אתם בודקים זמן מספיק מראש, כדאי לבקר ב-2-3 מקומות – אולמות או גני אירועים.

מומלץ לערוך את הביקורים במהלך אירוע שדומה בסדר הגודל לאירוע שלכם, על מנת שתוכלו לבחון אם המקום ערוך למספר מוזמנים שכזה, כיצד מתנהל האירוע, האם יש התאמה בין מנהל האירוע למשפחה וכולי.

ברית מילה באולם אירועים

לבחירה באולם אירועים ישנם מספר יתרונות בולטים במקרה של ברית מילה –
מרבית האולמות מצויים במקום מוכר שנוח להגיע אליו, ולידם הסדרי חניה וגישה לנכים ולמתקשים בהליכה, כדוגמת אורחים מבוגרים.
באולם אירועים ניתן לשלוט על מזג האויר, במקום להיות מופתעים מטפטוף, יום אביך או רוח קרירה. באולם יש לכם גם שליטה על התאורה וההגברה, ואתם לא צפויים להיתקל בבעיה של רשיון עסק.

כמו כן, באולמות אירועים, שעות הצהריים שהן אידיאליות לעריכת אירועי בריתות, הן בד”כ שעות פנויות מבחינת אולמות האירועים, כך שבעלי המקומות יעדיפו לקיים אירוע במחיר סמלי מאשר להשאיר את המקום ריק, ואתם תוכלו לערוך אירוע בעלות נמוכה יחסית למנה לאדם על תפריט ארוחת צהריים בסיסי.


מה עוד חשוב לבדוק?

–          בצעו השוואת מחירים בין כמה מקומות, וכן השוו בין מחירי אירוע ביום חול לעומת אירוע ביום שישי, ובין אירוע צהריים לאירוע ערב. סביר להניח שהמחיר לאירוע צהריים ביום חול יהיה נוח יותר מזה של אירוע ערב.

-בדקו האם המקום מחזיק באישורים הנדרשים לעריכת אירוע – רשיון עסק, ביטוח, רשיון משרד הבריאות, על מנת שלא תחוו הפתעות לא נעימות.

-בדקו האם יש למקום תעודת כשרות, וכן ודאו שהמקום יכול לספק לכם מספר מנות כשרות למהדרין, במקרה שתצטרכו.

-מאחר ומדובר באירוע שנסגר מעכשיו לעכשיו, כדאי לבדוק האם המקום יכול להעניק חבילת שירותים מלאה, הכוללת גם קייטרינג, תאורה, מוזיקה וצלמים. הדבר יכול לחסוך לכם התרוצצות ולאפשר לכם לבדוק ולהתרשם מכל הספקים בפעם אחת.

 

לסיום, נותר רק לאחל – שיהיה בשעה טובה ומזל טוב, ורוב נחת מהרך הנולד!

 

 


Response (1)
  1. עינבי דצמבר 31, 2013

    אני בדיוק עומדת לסגור את אירוע הבריתה של הבת במקום שנקרא “תוצרת הארץ” זה אולם אירועים בתל אביב… מכירים ? ממליצים ?
    מצד אחד אין לי כוח להמשיך ולחפש וזה נראה לי אולם אירועים שמתאים לברית, מצד שני אני מפחדת למהר ולהחליט בפזיזות לגבי המקום לבריתה.. אשמח לקבל המלצה אם מישהו מכיר אותם.. תודה!

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *