איזה תחליף חלב הכי מומלץ ? איך לבחור תחליף חלב ?

2

איזה תחליף חלב הכי מומלץ ? איך לבחור תחליף חלב ? נוטרילון , מטרנה או סימילאק – אנסה לענות בפוסט הזה מתוך ניסיוני האישי כאמא וכמישהי שפעילה בענף התינוקות

במהלך העשור שבו אני מנהלת את פורטל ההורות טו בי מאמי  – 2BMOMMY ואף גידלתי 3 ילדים מתוכם תאומות, אני רוצה לחלוק איתכם את שני הגרוש שלי לגבי תחליפי חלב לתינוקות.

בתקופה שבה ילדתי את התאומות שלי, לפני כ-5 וחצי שנים, בתי היולדות היו עובדים עם חברת תמ”ל אחת ולרוב עם התמ”ל שהתחלת את גם תמשיכי.. גם מהחשש לשנות ולנסות משהו אחר וחברות תחליפי החלב משקיעות המון כסף כדי להצליח לגעת לנו במקומות הכי רגישים כאמהות הורמונליות כדי שניתן לבייבי שלנו את התמ”ל שלהן שהוא הכי טוב שיש!

אז אני רוצה לשתף מהניסיון האישי שלי.

אסייג ואומר שאיני בעלת ידע מקצועי בתחום תחליפי החלב או בתזונת תינוקות, אבל אני כן אשתף מהניסיון שלי וממה שראיתי סביבי אצל חברות וברשת. אין לראות בדבריי המלצה מקצועית וכל אחת תעשה מה שהיא מוצאת לנכון.

 

איזה תחליף חלב הכי טוב?

אין תחליף חלב שהוא הכי טוב.

יש אולי תחליפי חלב שהם עשירים יותר ברכיבים מסויימים, אך הם לא בהכרח הכרחיים להתפתחות התקינה של התינוק ובפועל, גם תחליפי החלב הבסיסיים הם מצוינים לתינוקות ואם הם נמכרים בארץ ברשתות השיווק והפארמים, תהיו בטוחים שהם עברו בדיקות איכות קפדניות בארץ ובחו”ל.

איזה תחליף חלב הכי טוב לגזים?

יש תינוקות עם קיבה רגישה יותר לתחליף חלב כזה או אחר.

אני יכולה לשתף שעם הבן שלי השתמשנו בהתחלה במטרנה (לפני 10 שנים) ולאחר מכן בסימילאק במקביל להנקה עד גיל 4 וחצי חודשים. סבלנו כ-4 חודשים מגזים קשים במיוחד כל יום. הייתי אמא טריה ופחדתי להחליף ומדי פעם ניסיתי את המטרנה אבל זה לא שינה הרבה אז כבר נשארנו עם הסימילאק.

כשהתאומות שלי נולדו, 4 וחצי שנים לאחר מכן, נתתי להן סימילאק אדוונס, כי היו להן גזים קשים. ניסינו גם את המטרנה אקסטראקר אך ללא הועיל.

ואז בדיוק נוטרילון של נוטרישה נכנסה לארץ ופגשתי בנסיבות עסקיות את מנהלת המותג שהמליצה לי לנסות.

אמרתי לה שיש לי תאומות בנות חודש וחצי ושאנחנו חיים בצורה סבירה עם 3-4 שעות גזים ביממה ושאני לא רוצה לעשות עליהן ניסויים. היא המליצה לי לנסות.

אז ניסיתי.

תוך יומיים וחצי למיה נעלמו הגזים לגמרי, ולנוגה, שהיתה עם ריפלוקס היתה הקלה משמעותית אך לקח אצלה שבועיים עד שהגזים עברו לחלוטין.

יש לי הרבה חברות שהחליפו תחליפי חלב לתינוקות רכים ונהנו מהטבה משמעותית.

אני לא אומרת שנוטרילון הוא הכי טוב אבל במקרה שלי זה עזר וזו איכות חיים לישון 6-8 שעות ברציפות עם תאומות בנות חודשיים וקצת! ובלי גזים!

הבעיה הגדולה היא שהרבה אמהות היום חוששות לנסות ולהחליף תחליף חלב.

ברגע שהילד שלכן עם התמהיל הנכון של מזון תינוקות שמדוייק לגוף שלו, רוב הסיכויים שהגזים יפחתו עד ייעלמו לחלוטין.

איך מחליפים תחליף חלב לתינוקות?

חשוב לעשות ניסיון למשך שבועיים שלושה עם תחליף חלב חדש כי לוקח לקיבה לפעמים זמן להתרגל וכל תינוק הוא אחר.

אם התינוק סובל מגזים קשים תנסו פשוט להחליף ולראות איך הוא מגיב אחרי 3 שבועות ואם יש שיפור.

 

יש גם תינוקות שרגישים ללקטוז ואז הם יכולים להקיא את האוכל או לפלוט או להיות מאוד לא רגועים אחרי ארוחה.

אם אתם רואים שחוסר הנוחות ממשיך, תפנו לרופא לבדוק.

יש מצבים של ריפלוקס שאז התינוק פשוט לא רגוע אחרי האוכל ופולט המון.

במצב של ריפלוקס לתינוק מה שכדאי לעשות זה להרים לגרעפס כל 20 CC, ולהחזיק את התינוק במצב מאונך (עומד) לפחות רבע שעה אחרי כל ארוחה.

כאשר התינוק ישן כדאי לשים כריות מתחת למזרן כדי לתת טיפה זוית מוגבהת ולהניח אותו לישון על הצד למקרה שיפלוט ולא יחנק מהפליטה. וכמובן בייביסנס כדי שתהיו עירניים.

ברוב המקרים ריפלוקס עובר לקראת גיל 6-10 חודשים כאשר התינוק יושב ומתחיל לעמוד, ואז זה נהיה הרבה יותר קל ושפוי.

 

בסוף הם גדלים ..

בהצלחה !