איזה חיתולים הכי מתאימים לקיץ?

2

סוגים שונים של חיתולים חד פעמיים ורב פעמיים עוזרים להורים וגם לתינוקות להתמודד עם הצרכים של אמא טבע. אז איך בוחרים אותם רגע לפני שהקיץ מגיע? הנה כמה המלצות

היעילות של חיתולים נמדדת במשך הזמן שעובר מהרגע שבו התינוק עושה את הצרכים שלו ועד שהם נספגים. בין היתר, אפשר להשוות בין פתרונות החתלה גם לפי הנתון הזה וגם לפי מפרט מלא יותר. במפרט המלא נכללים למשל מאפיינים של נוחות החיתול, תחושת המגע ובעיקר המחיר. בנוסף, במדינה כמו ישראל יש משמעות למידת ההתאמה של החיתול לתנאי מזג האוויר.

הקיץ בארץ מתחיל מוקדם ונגמר מאוחר. במהלכו, המון הורים לתינוקות מבלים מחוץ לבית וזקוקים לאספקה קבועה של חיתולים. החדשות הטובות עבור אותן הורים הן שיש כיום פתרונות ספיגה מעולים לתינוקות ופעוטות בטווח רחב של גילאים, אך החדשות הרעות הן שלא כולם מציעים את אותה רמת ספיגה ואיכות.

מה ההבדל בין חיתולים חד פעמיים ורב פעמיים?

רוב ההורים בארץ משתמשים בחיתולים חד פעמיים. כפי שאפשר להבין מהשם שלהם, הם מתאימים לספיגה חד פעמית של יציאות קשות ויכולים להתאים מקסימום לספיגה של 2-3 יציאות שתן. מנגד, חיתולי בד רב פעמיים מיוצרים ללא כימיקלים וללא מבשמים, מתאימים לתינוקות עם עור רגיש וחוסכים בהוצאות – אך דורשים מההורים כביסות מרובות.

גם בתוך הקטגוריה הספציפית של חיתולים רב פעמיים יש כאלה שמתאימים יותר לקיץ וכאלה שמיועדים לחורף. על קצה המזלג אפשר להזכיר את ההבדלים בין חיתולי כיס, חיתולי הכל באחד (AIO) וחיתולי הכל ב-2 (AI2) וחיתולי כיסוי לעומת פיטד. בכל מקרה, כל חיתולי הבד מורכבים משני חלקים: החלק הסופג והחלק שמשמש כאיטום לנוזלים.

חיתולי כיס הם אלו שמתאימים לקיץ בגלל היכולת שלהם לשמור על תחושת יובש גם במקרים של הזעה. כמו כן, ניתן להוסיף ולחבר רפידות כדי לתגבר ספיגה אם יוצאים עם החיתולים מהבית והמבנה שלהם משני חלקים מקצר משמעותית את זמן הייבוש.

כך נראה חיתול שחייה

גם מי שמעדיף חיתולים חד פעמיים וגם מי שנשאר עם חיתולים רב פעמיים חייב להכניס לרשימת המוצרים שלו לקראת הקיץ את חיתולי השחייה. אלו חיתולים שמיועדים לגילאים שונים, הם מגיעים עם גומי אלסטי במותן שמיועד למקרים של פספוס ובתוכם יש שכבה פנימית מכותנה אורגנית רכה ונעימה.

במילים אחרות, חיתולי שחייה מאפשרים להורים לילדים ליהנות מכל העולמות. אפשר להתחיל להשתמש בהם כאשר רושמים את העולל לחוג שחייה, לצאת איתם בראש שקט מהבית אם מתכננים לעבור בבריכה ובים וליהנות מזמן איכות משותף על החול. החיתול עצמו רב פעמי כי הוא מתנקה בקלות במכונת כביסה והוא דק יותר מחיתול חד פעמי רגיל – אבל לא מתנפח במים ואין חשש שהוא ייפול מהגוף.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *