אותיות האלף בית משחקי מחשב לילדים קטנים מה מומלץ ללימוד אותיות?

2

אותיות האלף בית משחקי מחשב לילדים קטנים מה מומלץ ללימוד אותיות?

כל הורה מגיע מתישהו לשלב הזה שבו הילד נמצא בין גיל 3-5 ומתחיל להתעניין באותיות ולימוד קריאה. 

כיום יש מגוון אפשרויות העומדות בפני הורים ללימוד אותיות האלף בית בין אם באופן כתוב או דיגיטלי – לימוד אותיות עם משחקי מחשב. 

כשיובל, הבן הגדול שלי הגיע לגן חובה, הוא למד קצת על האותיות מהגננת בגן אך אז לא הייתי באותה רמת מודעות שבה אני נמצאת היום. חיפשתי עבורו תוכנות באינטרנט ללימוד האותיות או משחקים לימודיים אך לא היו אפשרויות רציניות מדי שבאמת נתנו מענה על הצורך של הילד ללמוד לקרוא ולכתוב. 

לאחרונה גילינו את לימודיסק שזו תוכנה ללימוד אותיות והכנה לקראת כיתה א’. 

לשמחתי זה קרה בטיימינג הכי מדוייק מבחינתי כי התאומות שלי שבנות 5, עולות לגן חובה ומתחילות להביע עניין רב ורצון ללמוד ולדעת יותר. קיבלנו את התוכנות של לימודיסק להתנסות ומאז יש פה מריבות על המחשב כי הן רוצות לשבת ואין להן סבלנות לחכות כל אחת לתורה. בינינו, לילדים בגיל 5 אין יותר מדי מושג של זמן, אז עם מחשב אחד פנוי בבית אני משתדלת לתת להן את הזמן לשבת ולשחק בתוכנה הלימודית. 

מה יש בתוכנה? 

בתוכנה ללימוד אותיות האלף בית יש מגוון משחקים לימודיים לילדים קטנים מגיל 3 עד גיל 6 ברמות קושי שונות. 

במהלך המשחקים הילדים פוגשים את האותיות, מבצעים משימות ומדברים עם דוני, דינוזאור חביב שנותן להם פידבקים ופירגונים על כל דבר שהם עושים, תוך כדי שהוא קורא לילד בשמו – דבר הניתן להגדרה מראש. 

עצם זה שיש דמות במחשב שמדברת עם הילד, גורמת לו להתלהבות ולחיזוק האמון במשחק וליצירת תחושות ורגשות פנימיים כאשר הוא מצליח או נכשל במשימה ועדיין, הכל עם גישה חיובית ומעודדת שמחזקת לו את המוטיבציה להמשיך ולנסות עד שיצליח.

אני חושבת שאחד הדברים שהכי קשים לילדים בשלב ההכנה לכיתה א’, היא היכולת לשבת לאורך זמן וללמוד וזו מיומנות שחשוב לפתח אצלהם, גם אם זה אומר שהם יושבים על המחשב שעה- שעתיים ביום. כל עוד זה לימודי זה בסדר ומתרגל אותם ליצירת קשב וריכוז בתהליך לימודי. 

אותיות האלף בית משחקי מחשב לילדים
אותיות האלף בית משחקי מחשב לילדים

הרבה ילדים מגיעים לכיתה א’ כאשר אין להם את המיומנות הזו של לשבת וללמוד או שהם לפעמים עם הפרעת קשב וריכוז או היפר ולא מאובחנים, ואז נוצר מצב של תסכול. 

בתוכנות של לימודיסק הילדים פוגשים מגוון נושאים ותחומים ולומדים מושגים, מספרים, כמויות, ביטויים שונים תוך כדי הקפדה על הגייה נכונה ומדויקת, דבר שמעשיר את השפה ועולם המושגים שלהם כך שיהיה להם הרבה יותר קל להסתגל לשגרת הלימוד בבית הספר. 

התוכנות של לימודיסק מתאימות מגיל שנתיים ועד 9, יש לכם מבחר של 4 דיסקים שונים שאפשר לבחור מתוכם נושאי לימוד לפי רמות קושי תוך כדי פיתוח יכולת החשיבה והיכולות הקוגניטיביות של הילד. 

את התוכנות של לימודיסק אפשר להזמין על גבי דיסק או דיסק נייד – USB, ויש לכם אחריות לכל החיים. 

המחיר – בין 80-110 ש”ח, ואם כבר, המלצה שלי, תזמינו את כל הסט. זה יייצר לילדים שעות של חוויה תוך כדי לימוד כך שהם יזכו בזמן מחשב ואנחנו נזכה בשקט עם מצפון רגוע בידיעה שהם לומדים בזמן שהם נהנים. 

כל הפרטים על התוכנות של לימודיסק כאן בקישור