אוטריויני וטיפים לטיפול באף סתום לתינוקות

2

illingעכשיו בתקופת החורף השפעת וההתקררות חוגגת וכך גם הוירוסים אצל הגדולים והקטנים.

זה הכי מתסכל בעולם כשהקטנטנים שלנו מצוננים ובקושי נושמים ומניסיון של 3 ילדים שנולדו בחורף, יש כמה דברים שיכולים מאוד להקל על הצטננות אצל תינוקות.

אחד מפתרונות הקסם הוא אוטריויני – תרסיס מי מלח מדודים, שמאוד עוזר לייבש את הנזלת ולשמור על האף יבש לכמה שעות. האוטריויני עוזר במיוחד בלילה לפני השינה. הוא מותר לשימוש מגיל של שבועות בודדים, ואני השתמשתי בו עם הילדים שלי כבר מגיל חודש. מי המלח המדודים מותאמים במיוחד לתינוקות קטנים ואת התרסיס משפריצים לאף של התינוק בעדינות.

זה טיפה לא נעים להם אבל בד”כ יש הקלה משמעותית.

כאשר יש לתינוק גודש באף יש מספר אפשרויות.

1. לנקות בעדינות את הנחיר עם קיסם אוזניים , להחזיק היטב את ראש התינוק כדי שלא יזוז ולנקות בעדינות בתנועות סיבוביות. בד”כ הקיסם ימשוך כמויות גדולות של נזלת במיוחד כשהיא צמיגה, ויאפשר לתינוק לנשום יותר בקלות.

2. שואב רירית – יש בשוק 2 סוגים של שואבי נזלת, האחד נראה כמו בועה ופיה ששמים בפתח הנחיר ושואבים מאוד בעדינות, ועוד שואב רירית שמתחבר לצינורית שאתם שואבים באמצעותה את הנזלת, ככה יש לכם שליטה על עוצמת השאיבה. יש לנו את שניהם, אני מעדיפה את הראשון , עושה עבודה מצוינת.

המלצה נוספת היא לקחת את הילדים לאזור חוף הים , יש המון מלח באויר וזה מייבש את הנזלת וגם אפשר רק לצאת איתם החוצה בלילה כשהם לא נושמים כדי לאפשר להם לנשום בקלות.

גם אמבט ארוך עם אדים חמים בחדר יכול מאוד להועיל ולפתוח את דרכי הנשימה של התינוק.

לסיכום, שיהיו בריאים, ושיעבור חורף קל ובלי יותר מדי בלגן והצטננויות. חשוב לשמור עליהם לבושים טוב בלילה ולחמם את החדר ל-24-25 מעלות ולא יותר ולהלביש אותם טוב בבגדים חמים.