בריחת שתן, חיתולים למבוגרים, דליפת שתן ואיך מטפלים

בריחת שתן חיתולים למבוגרים
גם לך זה קורה?
שאת מתעטשת או משתעלת והשלפוחית קצת מלאה ו… אופס..
יש דליפה קטנה.
וכל שנותר לך לעשות הוא לקוות שהתחתונית (במידה וזכרת לשים) תקלוט את הדליפה ושלא רואים על המכנסיים כלום ואיזה מזל שדווקא היום לא לבשת את המכנס הצמוד הבהיר שאת כל כך אוהבת..
דליפת שתן. בריחת שתן. בואו נדבר על זה רגע..
ולא, אתן לא חייבות להיות מעל גיל 50 או 60, וגם אם אתן רק בנות 30 ואחרי לידה או שתיים או ניתוח קיסרי או בהריון, אתן ממש לא היחידות שזה קורה להן!
אבל את מתרגלת לחיות עם זה.
את שמה תחתונית וכשאת ממש מקוררת ומתעטשת ללא הפסקה את כבר עוברת לתחבושת כדי שלא יהיו דליפות.
ואולי את מאלו שהמצב אצלן יותר חמור אז את מוותרת גם על האימון בחדר הכושר או נמנעת מללבוש בגדים צמודים או בהירים למקרה ש..
וזה מתסכל!
תחבושת לבריחת שתן
אני בת 35. יש לי תאומות בנות 5 והבן הגדול שלי בן 9.
כבר בהריון הראשון של הילד התחילו דליפות לקראת סוף ההריון. השלפוחית היתה תחת המון לחץ בגלל הרחם והעובר ושרירי רצפת האגן נחלשו, מה שגרם לדליפת שתן למרות שהייתי בשירותים פעמיים שלוש בשעה.
בהריון של התאומות בסביבות שבוע 20 כבר התחילו בריחות השתן. זה לא היה נשלט. הגעתי פעמים רבות למיון יולדות מחשש לדליפת מי שפיר שהתבררה אחר כך כבריחת שתן כי לשלפוחית שלי היה קשה לעמוד בעומס.
הייתי בטוחה שאחרי ההריון התופעה תיעלם, אבל השלפוחית נותרה חלשה והמשיכו הטפטופים.
יש תקופות שזה יותר או פחות אבל היום, גם 5 שנים אחרי, כשיש לי אפצ’י חזק ועצבני, אני יודעת כבר מראש לכווץ את כל האזור, לנסות להפנים את האפצי כדי שלא יהיה בעוצמה חזקה מדי כי ברור לי שאחרת, הולכת להיות לי דליפה של פיפי בתחתונים.
ובכלל, למה לא מדברים על זה? כאילו שזה משהו לא בסדר.
מילא אם היה מדובר בתופעה נדירה, אבל השכיחות שלה כיום היא מאוד גבוהה ויש בושה גדולה סביב הנושא.
תחתונים לבריחת שתן
השתתפתי באירוע מטעם DEPEND שמשווקים על ידי חוגלה קימברלי ומייצרים מגוון פתרונות למבוגרים עבור בריחת שתן.
ע”פ הנתונים, כ-30% מהאוכלוסיה מעל לגיל 50 סובלת מבריחת שתן.
רק כ-25% מהאנשים משתמשים במוצרים מתאימים.
כלומר, ל-75% מהאנשים חסרה המודעות למגוון המוצרים שיכולים להקל משמעותית על הבעיה.
 

אז מהם פתרונות לבריחת שתן ? 

חיתולים למבוגרים \ פדים לבריחת שתן – יש כיום אפשרויות כירורגיות או טיפוליות לטיפול בבריחת שתן. יחד עם זאת, על מנת להקל על ההתמודדות וההתנהלות היום יומית יש מגוון מוצרים של DEPEND שמתאימים בדיוק לבעיה הזו בדרגות שונות לגברים או לנשים.
התופעה של בריחת שתן אצל נשים אמנם שכיחה יותר, פי 3 יותר מגברים, אך גם גברים מתמודדים עם בריחת שתן. במיוחד בגילאים מבוגרים יותר, דבר שמשפיע גם על התפקוד האישי, הגבריות, ויכול לפגוע גם ברמה הנפשית.
חשוב לגלות מודעות לתופעה ולטפל בה ואם זה אומר שלהסתובב עם מגן תחתון או אפילו חיתול למבוגרים במקרים מסוימים שהוא כמו תחתון רק עם ספיגה ברמה גבוהה, אז זה יכול לשפר את איכות החיים בצורה משמעותית.תחתון חיתול לנשים
הרבה אנשים נרתעים מהמושג “חיתולים למבוגרים” כי זה מרגיש להם גריאטרי, אבל ברגע שעוברים את המחסום הפסיכולוגי הראשוני ומנסים ורואים את הפתרונות המוצעים שהם בהחלט מתקדמים מבחינה טכנולוגית וגם מאוד נוחים לשימוש ברמה היומיומית, החיים יכולים פשוט להיראות אחרת.
תרגילי פיזיותרפיה לשרירי רצפת האגן – יש כיום מגוון מרפאות ומטפלים המתמחים באימון שרירי רצפת האגן על מנת לחזק את האזור והשרירים. זה יכול לעזור במצבים שהם לא אקוטיים מדי ולתת הקלה.
ניתוח של הרמת השלפוחית – הליך כירורגי קצת לא נעים, אבל עם אשפוז יום, ניתוח כירורגי שיתן לכם הקלה משמעותית למשך מספר שנים.
במהלך הניתוח מחדירים לבטן מעין סרט סינטטי שתומך בשלפוחית השתן ומונע ממנה לדלוף. אחוזי ההצלחה של הניתוח הם כ-80% ולמרות אי הנעימות הזמנית, יש הטבה משמעותית במצב.
טיפול תרופתי – עוזר לעיתים, תלוי מאוד בחומרת התופעה.
 
ל – DEPEND יש קו מוצרים איכותי המציע מגוון פתרונות לאנשים שסובלים מבריחת שתן : 
תחתונים למבוגרים ותחבושות למבוגרים. 
לתחבושות יש מספר רמות ספיגה למצבים קלים או קשים.
בשונה מתחבושות היגייניות או תחבושות למחזור, התחבושות של דיפנד מועשרות בחומרים שמנטרלים ריחות לא נעימים, ובכך גורמים לכם להרגיש בטוחים ויבשים כל היום.
תחבושות סופגות שתן

שימושים נוספים לתחתונים של DEPEND –

תחתונים אחרי לידה – נשים אחרי לידה בדרך כלל מתמודדות בימים הראשונים עם דימום מאוד כבד ובמיוחד אחרי קיסרי, הבטן עוד רגישה וכל מגע של חיכוך באזור הצלקת שבד”כ תפורה עם תפרים ממתכת מוביל לכאב.
אילו רק הייתי יודעת אחרי הלידות שלי שיש פתרון כל כך נוח של חיתול למבוגרים שיכול גם לספוג נהדר את הדימום וגם לאפשר לי להסתובב בנוחות ולא עם תחבושות עבות של בית החולים ושגם יתפוס את הבטן (אני בוגרת שני ניתוחים קיסריים) – הייתי רוכשת אותם ומשתמשת בהם בהנאה.
התחתונים עשויים מנייר אלאסטי והמגע שלהם נעים ורך ממש כמו בד עדין. יש גם גזרה של תחתונים ללא כיווצים וללא תפרים שיכולה להיות נהדרת כתחתון מחטב אחרי לידה למשל למסיבת הברית, והגזרה מאוד מחמיאה לגוף.
אם אני חושבת על זה לגבי המחזור, אני הולכת לנסות אותם בלילות של הדימום הכבד מהווסת – שלפעמים אני מתעוררת באמצע הלילה כדי להחליף תחבושת מחשש לדליפה. כל אחת והרמות שלה אבל אני יודעת שיש עוד נשים כמוני.
בפעם הבאה שאתן או מישהי מהחברות או בנות המשפחה יולדות, תציעו את תחתוני דיפנד במקום תחתוני רשת שהם כל כך לא נוחים והיא תודה לכם.
תחתוני חיתול לנשים
איפה קונים תחתונים למבוגרים?

את התחתונים למבוגרים של דיפנד ותחבושות לבריחת שתן לגברים או תחבושות לבריחת שתן לנשים, ניתן לרכוש בחנויות הפארם או אונליין.
בקימברלי מבינים את הרגישות לעניין ושאף אחד לא ממש רוצה לעמוד בתור בסופרפארם ולפגוש את השכנה או חברים כשבידיו חבילת חיתולים למבוגרים. , לכן את הקימו את האתר של Depend store –  עם משלוח עד הבית בדיסקרטיות ובנוחות ומשלוח חינם מעל 220 ש”ח יחד עם הטבות ומבצעים לחברי האתר.
 
כך שבאמת אין שום סיבה להמשיך ולסבול ואיכות החיים שלכם יכולה להשתנות במידה ואתם סובלים מדליפת שתן.
 
עזרו לנו לשתף את הכתבה ולהגיע לכמה שיותר אנשים כדי שהמודעות לנושא תעלה!תחתונים לנשים
 
 
*גילוי נאות – הכתבה נכתבה בשיתוף עם חוגלה קימברלי